Satellite

Road to Kazbegi

September 19, 2019 in Georgia ⋅ ⛅ 13 °C

Vandaag de road naar Kazbegi, met enkele side quests. 's Morgens de omgeving van Mtshketa verkend, met een zeer bekend klooster, het Svetitskhoveli klooster. De legende zegt dat hier een deel van Jezus zijn gewaad begraven ligt.
    Daarnaast nog Jvari klooster en Samtavisi klooster. Zeer godvrezende mensen hier, duidelijk.

Hierna hebben we een tussenstop moeten maken in Tbilisi. We hadden gisteren te horen gekregen dat we nog niet alle documenten hadden bezorgd om de grens te kunnen oversteken naar Armenië - al hadden we geen flauw idee dat we die moesten bezorgen. Bij de verhuurmaatschappij verzekerden ze ons dat alles zou klaarliggen op de middag. Wij dus terug naar Tbilisi. Wat een onoverzichtelijke stad. 1 keer verkeerd rijden betekende ons doorheen smalle een kronkelende stegen wurmen.
    Na ongeveer 30 minuten parkeerplaats te zoeken en dan 30 min te stappen naar het kantoor van Avis - dat gelegen is aan een groot plein zonder enige parking - bleken onze papieren klaar te liggen maar moesten we onze auto wisselen. Achteraf bekeken een zeer goeie deal gezien we van een gammele een krakende Toyota zonder afgelijnde versnellingen naar een redelijk nieuwe Suzuki Vitara overstapten..

Na toch 2u te verliezen hiermee, en nog een uur na een visite aan de Carrefour voor basisinkopen, eindelijk op weg. Vooral van de vergezichten en mooie wegen genoten, waaronder een groot meer. De zon scheen overvloedig. Onderweg nog gestopt aan een monument, 'Road to Kazbegi' met uitzicht op bergen in de ondergaande zon en tientallen paragliders tegen de bergwanden, prachtig.

Onze kamer bestaat langs 1 kant uit een raam, met waanzinnig uitzicht op de bergen, waaronder enkele besneeuwde toppen. Gaan eten in een soort van barak met superlekkere pizza achtige toestanden. Voor de eerste keer wijn gedronken, proefde helemaal anders dan we gewend zijn.. dat belooft voor de komende dagen, onze weg vervolgt zich richting de wijnstreek..