Satellite
Show on map
  • Day 14

    Jag börjar gilla Neapel??

    May 16, 2023 in Italy ⋅ 🌧 17 °C

    Mitt enda mål för dagen var att köpa en tröja, och det lyckades jag med! Det fanns supercoola kläder på loppisarna jag gick till. Jag hittade också en fin North Face-jacka, men de ville ha 140€ för den vilket är ett RÅN.

    Jag smakade på två traditionella napolitanska bakverk, men jag är inte särskilt förtjust i sötsaker och de här var inget extra.

    På väg tillbaka till hostellet bestämde jag mig för att gå in till Gallerie d’Italia, och det var verkligen ett bra beslut. Tyvärr var våningen med nutidskonst stängd, men det var ändå ett superfint museum! Till och med själva byggnaden var jättefin med mycket marmor överallt.

    På hostellet träffade jag Katy från Florida, som visade sig vara pilot! Vi promenerade lite och delade på en pizza fritta som är en traditonell napolitansk rätt (jag sa ju att de gillar friterad mat!) Hon rekommenderade en shotbar i Heidelberg åt mej, och på vägen från restaurangen råkade vi gå förbi en och måste bara gå in! Vi drack en shot som såg ut som italiens flagga, för att varför inte :) På kvällen mötte vi vår andra hostellkompis Taylor på en bar som sålde mini Aperol spritzar för 1€, och så avslutade vi kvällen med att dricka vin i hostellets kök. En jättetrevlig dag <3
    Read more