Sol i Italien??

May 21, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 23 °C

Vi vaknade 5 för att Freja hade berättat att man måste vara vid Fontana di Trevi supertidigt om man vill ta bilder utan en massa folk. Det var nästan pinsamt att se hur uppklädda folk var kl 7 på morgonen för att ta Instagrambilder. Vi åt dyr frukost på ett café som öppnade tidigt.

Inget annat är ju öppet så tidigt, speciellt inte på en söndag så vi gick och satte oss utanför Colosseum och chillade. Jag ritade ut alla ställen vi ville besöka på en karta och kände mig gammaldags.

Det var resans första varma dag sedan Ljubljana, och vi blev båda lite galna i hettan. Vi hade handlat ingredienser till vinpicknick dagen före vilket inte var särskilt smart eftersom vi måste släpa på allt hela dagen. Det bidrog antagligen till vårt konstiga humör.

När vi äntligen kom fram till picknickplatsen var det mysigt, men efter kanske 45 minuter började det åska och just då vi hade packat ihop allt började det ösregna. Vi tog skydd på ett museum och tröstade oss med McDonald’s till middag.