December 2016

Just go!

December 24, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

Het alleen reizen was spannend, je staat er alleen voor en als er iets gebeurd moet je het zelf oplossen. Is dat een reden om niet alleen op reis te gaan? Nee absoluut niet! Er zijn altijd mensen die je willen helpen zodra het fout gaan of het nu op het vliegveld is, in het hostel of ergens op straat er zijn altijd behulpzame mensen die je nog niet kent maar je met alle liefde willen helpen.
    Als je alleen op reis gaat en je bent zo verlegen als ik, wees niet bang er zijn genoeg mensen die je willen leren kennen. Vaak beginnen die zelf en gesprek, maar als jij er een begint... Waar ben je bang voor je ziet die mensen daarna toch nooit meer! (althans de meeste want ik heb mensen ontmoet die ik heel graag nog een keer wil zien!)
    Het fijne aan alleen reizen is dat je eigenlijk met vrijwel niemand rekening hoeft te houden, wil jij een uur doen voordat je ergens de perfecte foto van hebt dan doe je dat! Wil je graag gaan ergens langer blijven of juist eerder weg.. Het is jouw keuze je hebt alles in de hand.
    Maar het belangrijkste je ontmoet geweldige mensen tijdens een reis alleen! Niet met iedereen klikt het zo goed als met anderen, maar dat maakt niet uit het is gewoon super leuk! Ik heb een hoop leuke mensen ontmoet en super gezellige nieuwe vrienden gemaakt! En dat had ik voor geen goud willen missen❤️

Brisbane

December 23, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 26 °C

Dit is mijn laatste stop voordat ik weer naar Sydney ga. Na een paar uur in de bus ben ik voor mezelf gaan koken. In de supermarkt kwam ik drie heerlijke biefstukjes tegen die ik niet kon laten liggen. Ze waren zelfs zo goed gelukt dat ik ze alle drie in een avond heb opgegeten. De volgende dag ben ik op pad gegaan in Brisbane, de mooie gebouwen volgend kwam in bij bij diverse musea en prachtige parken uit. Mijn eind stop waren de botanische tuinen, waar toevallig die middag een markt was. Hier ben ik opzoek gegaan naar een leuk souveniertje voor mijn broer(tje).
    Na het shoppen heb ik de gratis veerboot gepakt over de rivier. Dat was prachtig aangezien net alle lichten in de stad aan gingen terwijl ik op de veerboot zat!
    Eenmaal terug bij het hotel was ik stiekem toch best wel moe, dus na een avond duik in het zwembad boven op het dak van het hotel ben ik lekker gaan slapen.
    Vandaag is het de laatste dag van mijn backpack avontuur. Ik maak nog even een praatje met mijn kamergenoot uit Duitsland, boek mijn tickets voor oud en nieuw en maak nog een mooie boottocht over de rivier. Nu dat ik in de bus zit begin ik nog meer na te denken over mijn avontuur...

Friends

December 21, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 32 °C

Ik kwam 's ochtends vroeg al aan in Byron Bay, mijn eerste indruk was dat het een gezellige surfers dorp was. En zo heb ik het ook alle dagen ervaren. Vanuit het hostel was ik binnen nog geen 2 minuten door de duinen lopen op het strand. Na een lekker ontbijtje en muziek luisteren in de schaduw van de bomen kon ik inchecken. Op mijn kamer leerde ik Brenda kennen een super gezellig meisje uit Amsterdam. We besloten 's middags naar de vuurtoren te lopen via het strand, want dat bleek een leuke en mooie wandeling te zijn. En dit was nog waar ook, prachtig uitzicht op het strand en de kustlijn.
    Na samen boodschappen te hebben gedaan hebben we heerlijke pasta pesto klaar gemaakt. We waren echt een topteam samen het ging snel en was heerlijk!
    Tijdens het eten leerde nog een hoop andere backbackers kennen. En besloten we s avonds met een groep opstap te gaan naar een reggae party. Dit was echt super gaaf! Iedereen was aan het dansen op de muziek en we hadden een geweldige tijd. Na de party zijn we op het strand gaan chillen en naar bed gegaan.
    Dinsdag heb ik heerlijk uitgeslapen en zijn we met de groep naar het strand gegaan. Toen ben ik voor het eerst echt van top tot teen in het water geweest, het was heerlijk maar de strekte stroming en de krachtige golven ben ik nog niet helemaal gewend. 's Avonds zijn we naar een café/ restaurant gegaan. Waar ze het eten voor de heft van de prijs gaven aan gasten van ons hostel. Tja wat je dan krijgt was eigenlijk ook niet meer dan 5 dollar waard, maar het was wel oké. Vooral de gezelligheid van de groep bij de pooltafel was leuk. Nadat iedereen had gegeten zijn we terug gegaan naar het hostel voor een leuk potje bierpong, helaas sloot het buiten terrein om 10 uur al. Dus zijn we met een aantal weer naar het strand gegaan.
    Vandaag is het helaas al weer woensdag dit betekend dat ik van de groep afscheid hem moeten nemen en mijn reis vervolgde naar Brisbane.
    Ik ga iedereen denk ik wel echt missen en vooral Brenda, we hadden het echt super gezellig samen.😊
    Ik ben benieuwd wat ik in Brisbane ga beleven!

Chill dagje

December 17, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

Eenmaal gearriveerd in mijn hostel ontmoette ik een jongen uit België met de droom om fotograaf te worden. Hij liet me wat van zijn foto's zien en we wisselde een hoop reisverhalen uit. Zaterdag heb ik rustig aan gedaan en genoten van het mooie weer na twee dagen regen. Het strand was prachtig en het is echt leuk om mensen te zien surfen. S avonds heb ik lekker voor mezelf gekookt, genoten van de zonsondergang en een leuke film gekeken met een aantal uit mijn hostel.
    Zondag heb ik een jongen uit nederland ontmoet, die ook nog eens uit Valkenswaard kwam. Hoezo dichtbij😅.
    Hij loopt stage bij een landschapsarchitect in newcastle en woont met een aantal internationale studenten samen in een mooi complex. Die middag zouden ze gaan bbq'en dus werd ik uitgenodigd om gezellig mee te doen. En aangezien ik gek ben op bbq'en zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen. Het was echt super gezellig en natuurlijk had ik heerlijk gegeten. Na het bbq'en zijn we naar een van de mooiste stranden gegaan van Newcastle. Hiervoor moesten we over rotsen langs het water klimmen om er te komen en dat was het echt helemaal waard! Het was prachtig, ook waaide het die dag extra hard waardoor de golven alleen maar mooier waren dan de dag daarvoor. Na nog een paar gezelschapsspellen met de groep internationale studenten, moest ik helaas alweer weg om mijn bus naar Byron Bay te halen. Maar ik heb wel echt een topdag gehad!

Volgende bestemming

December 16, 2016 in Australia ⋅ 🌧 18 °C

'S avonds in het hostel heb ik nog gezellig met een aantal kamer genoten gekletst en reis verhalen uitgewisseld. Dat was echt super gezellig en leuk!
    Helaas moest ik mijn tas al weer pakken en vrijdag het hostel verlaten om mijn reis te vervolgen naar Newcastle. Vrijdag ochtend heb ik samen met Marina de trein richting Sydney gepakt en nog een hoop samen gekletst tot ze helaas uit moest stappen en we beiden weer onze eigen weg zijn gegaan. Maar ik zal onze trip door het regenwoud en de zoektocht naar de watervallen nooit vergeten!
    Na een overstap in Strathfield zit ik nu in de trein naar Newcastle.
    Op naar mijn volgende avontuur!

Rainforest

December 15, 2016 in Australia ⋅ 🌧 12 °C

Vandaag heb ik heel de dag de tijd om van de natuur te genieten en alles wat het te bieden heeft... Zoals regen. Gelukkig kennen we in Nederland veel regenachtige dagen, dus dit weerhield me er niet van lekker te gaan wandelen. Het was juist een extra motivatie, want met dit weer worden watervallen alleen maar intenser en mooier. Dus mijn zoektocht naar watervallen kon beginnen. Net voordat ik wou vertrekken kwam ik mijn kamergenoot Marina tegen, die nog niet wist wat ze met dit weer zou gaan doen. Ik vroeg haar met me mee te gaan. En zo gezegd zo gedaan ze ging gezellig mee. Ze had haar regenjas niet bij dus zijn we die eerst gaan halen bij de supermarkt, daarna begon onze zoektocht naar scenic world. We stapte te vroeg uit de bus, maar dit zorgde er wel voor dat we de Katoomba falls eerst van een afstand zagen. Eenmaal bij de Katoomba falls aangekomen, was het prachtig (zie foto met de grote waterval). Ik kreeg van Marina tijd om wat foto's te maken en wat uit te proberen met mijn camera. En ik ben trots op mezelf ik vind mijn foto's goed gelukt.
    Daarna vervolgde we onze trip op zoek naar de trein van scenic world die ons naar beneden de vallei in zou brengen. De trein ging echt super stijl naar beneden, het leek wel een achtbaan... geweldig!
    Beneden in de vallei waren we in the rainforest met je raad het al de hele tijd regen. Wat de hele wandeling van 3 uur naar Laura forest echt zo speciaal en mooi maakte. We waren daar echt helemaal alleen! We zijn tussendoor een aantal keer gestopt voor het maken van wat foto's en een keer om te schuilen en wat te eten. Het was echt een van de mooiste ervaringen in mijn leven. In prachtige bos, met het rustgevende geluid van de regen, tropische vogels die af en toe van zich lieten horen terwijl ze schuilde voor de regen en niemand te bekennen geen verkeer of drukte gewoon ik en Marina.
    Toen we in Laura forest arriveerden vonden we een trap terug naar boven langs prachtige watervallen. Dit was echt een trap want hij was zo stijl, afwisselend gemaakt van hout, staal en steen. Dit was een zwaar laatste uur maar eenmaal aan het einde van de klim voelde ik me zo voldaan. We hebben totaal over de trip 5 uur gedaan en zelfs door de regen (en misschien wel juist door de regen) was het echt alles helemaal waard!
    Een ervaring om nooit meer te vergeten.
    Aan het einde van de trip hebben we ons in Katoomba getrakteerd op een lekkere chocomelk en een cakeje.

Beautiful day for a hike

December 14, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

Na twee uur met de trein reizen kwam ik aan ik Katoomba. Hier werd ik al snel verwelkomd door de vliegen en de vlinders. Nadat ik het hostel had gevonden ben ik naar the three sisters gelopen om wat foto's te maken. Hier was ik bijna compleet alleen, ik heb echt genoten van de rust. Helaas moest ik al weer snel gaan om de bus terug te halen en werd door de aardige chauffeur met de bus thuis gebracht.
    Gelukkig maar want niet veel later begon het super hard te regenen.

Because I'm dutch

December 14, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 34 °C

Deze keer was ik wel op tijd bij Roan, dus ik dacht nu hoeven we niet te haasten... Helaas had ik het fout, rennen om bussen te halen en dan ook nog een tijdje moeten staan, ach het was gezellig en we hadden een super leuke tijd samen! En als beloning hebben we ons lekker verwend met een heerlijke hamburger😍. Wel op the Dutch way. Roan vertelde mij dat als je bij iemand op bezoek gaat in Sydney het normaal is dat de diegene die je bezoekt alles voor je betaald. Maar als iedereen gewoon voor zichzelf betaald dan doe je het the dutch way, briljant toch. Dus ja zo Nederlands als wij zijn betalen wij voor ons eigen eten en verblijf en het liefst ook nog zo goedkoop mogelijk😜.
    Als je wilt weten hoe ze mijn naam schrijven hier in Sydney moet je even kijken naar de bonnetjes. Roan zijn naam is bijna goed geschreven die van mij daar in tegen...

Toen ik terug was in mijn hostel heb ik nog gezellig gekletst met mijn lieve kamergenoot Marie uit Duitsland. Ze gaf me een hoop tips voor mijn reis, waaraan ik 14dec aan zou beginnen. We houden contact en gaan misschien nog samen naar een cricket game toe als ik weer in Sydney ben. Ik heb al een groot voordeel gevonden aan alleen reizen, je ontmoet zo veel leuke mensen met ook een passie voor reizen! En het is zo geweldig om verhalen uit te wisselen.
    Ook heb ik een meisje ontmoet genaamd Carina, echt een schat van een meid! Ze vroeg meteen of ik van alles mee ging doen, helaas was ik dinsdag niet fit genoeg en ging ik woensdag weer. Maar ook met haar hou ik contact. Ze gaat in Sydney werken vanaf volgende week dinsdag, dus misschien zie ik haar nog een keer.

Ik zit nu in de trein naar Katoomba een dorpje in de blue mountains. Waar ik een leuke tijd in de bergen ga hebben en eindelijk gebruik ga maken van mijn camera. Het is een wonder dat ik hem de afgelopen 2 dagen gewoon niet heb gebruikt. Hopelijk ontmoet ik daar weer een hoop leuke gezellige mensen!
    I'm looking forward to it!

Sunny

December 13, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 37 °C

Gisteren heb ik mijn hostel snel kunnen vinden en ben lekker gaan lunchen in een koffie tentje genaamd Haven. De naam was zeer toepasselijk want ik heb daar heerlijk geluncht voor in Australische begrippen goedkoop. Voordat ik in kon checken mocht ik alvast gebruik maken van het dakterras, daar heb ik heerlijk in de zon gelegen... Helaas ben ik nu al weer rood, maar dat kan de pret niet drukken het is hier heerlijk weer! Rond half 5 zag ik eindelijk Roan weer na een paar maanden, i.p.v. een emotionele ontmoeting was het even haasten... Want ik was te laat en we moesten ergens op tijd zijn, oeps🙈
    Het was zo fijn om na mijn lange reis iets iemand vertrouwelijk te zien en gewoon Nederlands te praten. En niet te vergeten ik had Roan zo erg gemist dat ik super blij was hem eindelijk weer te zien!
    Ik ben vroeg gaan slapen, want ik was echt super moe van mijn reis.
    Vanmorgen werd ik al vroeg wakker door mijn kamer genoten, niet iedereen doet zo zachtjes helaas. Maar ik heb 's middags door geslapen tot een uur of 2 en ben nu weer helemaal fit!
    Ik ga zo de stad in om foto's te maken en Roan weer op te halen van stage (met een dikke laag zonnebrand op😅)
    See ya!

Geland!

December 12, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

Er zit weer 10 uur vliegen op. Deze keer helaas geen films maar wel twee stoelen langs elkaar dus kon lekker asso gaan liggen. De reis zelf was ook leuk bij het opstijgen en landen heb ik naar buiten gekeken en dat was het echt wel waard!
    Maar ik ben nu wel echt kapot, dus snel opzoek naar mijn hostel!