Red Riding Hood

Joined July 2015Living in: Nederland, Netherlands

Back to the glacier

July 14, 2017 in Norway ⋅ ☀️ 12 °C

Vandaag hadden we een lange rit te maken van Bergen naar Roldal. Het weer vandaag was op zijn minst net zo mooi als het weer van gisteren. De zon scheen en af en toe een wolkje. Omdat we onderweg langs de plek kwamen waar ik dinsdag alleen was gaan wandelen, terwijl het bewolkt was en ik de gletsjer niet goed had kunnen zien. Besloten we een klein deel van mijn wandeling samen opnieuw te doen.

Het uitzicht was geweldig! Geen wolk voor de gletsjer, geen regen maar gewoon zonneschijn. Het was weer een heerlijke klim naar het meer, vanaf waar we een prachtig uitzicht hadden op de gletsjer. Ik ben zo blij dat mijn vriendin met mij mee wilde om deze tocht nogmaals te maken. We hebben ervan genoten!

Utne sleeping in a old bank

July 10, 2017 in Norway ⋅ ☀️ 14 °C

Utne is een klein dorpje gelegen tussen de fjorden. Zonder dat we het wisten hadden we een hotel geboekt in een getransformeerd pand. Het gebouw was namelijk eerst een bank en nu een hotel, galerij en werkplaats voor kunstenaars. Hoe geweldig is dat? Nou voor mij als architectuur liefhebber was het geweldig! Allemaal prachtige details van het pand waren in zicht gelaten, ik genoot ervan om hier in te verblijven.

Niet alleen het pand was prachtig ook het uitzicht was geweldig! Vanuit onze kamer hadden we goed zicht op de fjorden, waardoor mijn vriendin een stoel bij het raam neer zette en hierop een boekje ging lezen terwijl ze af en toe even naar buiten keek. Echt geweldig gewoon!

Gezelligheid

July 9, 2017 in Norway ⋅ 🌧 8 °C

Na een regenachtige ochtend in de auto kwamen we aan in Gullingen. Hier werden we ontvangen door een super lieve gastvrouw. We mochten onze tent drogen in een kamer (die hadden we die ochtend helaas nat moeten inpakken) en ze wou onze natte kleren wassen. Vroeg in de avond arriveerde twee Nederlandse jongens, die ook tijdens het regenachtige weer even op wilden drogen in een hotel. Ze nodigde ons uit 's avonds wat te komen drinken en te kletsen over de reis. Mijn vriendin was wat moe van het kamperen de afgelopen dagen, dus ben ik alleen bij de jongens langs gegaan. Ze vertelde me dat ze een reis door Noorwegen en Zweden gingen maken in 1 week. Elke dag een lange rit in de auto om zo veel mogelijk te zien, respect. Na een lange tijd kletsen en de tijd te zijn vergeten, ben ik rond een uur of drie zachtjes in bed gaan liggen. Zonder mijn vriendin wakker gemaakt te hebben, hoop ik.Read more

Preikestolen

July 8, 2017 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

Gisteren hebben we de hele dag regen gehad, maar gelukkig was het vandaag droog om naar de Preikestolen te lopen. Het was een gave maar zware klim de berg op. Onderweg hebben we veel genoten van het uitzicht en de meren boven in de bergen. Helaas was het uitzicht bij de Preikestolen zelf niet zoals we hadden verwacht. Het was zo mistig dat we niks konden zien van de fjorden, maar we konden wel in alle rust een foto maken bij de rand. Zonder hoogtevrees, want we konden niet zien hoe hoog de Klif was (hij bleek 600m hoog te zijn). Ook al hadden we niet het uitzicht waar we op hadden gehoopt, het was een geweldige tocht!Read more

Helikopter vlucht

July 6, 2017 in Norway ⋅ ⛅ 14 °C

De komende drie nachtjes gaan we kamperen. De tent staat, een klein lek is gerepareerd, laat de regen maar komen. Al hebben we natuurlijk liever zon, de weersvoorspelling voor de komende dagen is helaas minder mooi.

Vroeg in de avond hadden we een helikopter vlucht geboekt vanuit de camping. Beide hadden we nog nooit gevlogen in een helikopter en mijn vriendin heeft zelfs een beetje last van vlieg angst. Toen we in de helikopter stapte waren alle angsten weg, we zagen het prachtige landschap van boven en keken onze ogen uit. Dit was een van de gaafste dingen die ik ooit op vakantie heb gedaan. Ik denk dat mijn vriendin het zelfde gevoel heeft. Ik ben super trots op haar! Dat ze dit heeft durven doen terwijl ze vliegangst heeft, mijn dag is perfect! Wat een ervaring!Read more

What a vieuw!

July 4, 2017 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

Na een dagje heerlijk relaxen besloten we nog even een wandeling te maken. Wat ons een prachtig uitzicht bezorgen op de fjorden. Het uitzicht was al mooi, maar tijdens zo s ondergang werd deze echt betoverend. Wat een prachtig begin van een reis die eigenlijk nog maar net begonnen is.

Farsund Resort

July 3, 2017 in Norway ⋅ ⛅ 14 °C

Na twee dagen rijden vanuit het zuiden van Nederland zijn we aangekomen in het prachtige Noorwegen. De weg was goed te vinden, al zorgde de wegwerkzaamheden en het weer aan zee voor wat vertraging. Hier in Farsund genieten we van het prachtige weer in ons mooie huisje bij het water. Eventjes uitrusten voordat we verder gaan met onze geweldige reis naar het noorden. En vol van verwachting wat we daar gaan beleven.Read more

Just go!

December 24, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

Het alleen reizen was spannend, je staat er alleen voor en als er iets gebeurd moet je het zelf oplossen. Is dat een reden om niet alleen op reis te gaan? Nee absoluut niet! Er zijn altijd mensen die je willen helpen zodra het fout gaan of het nu op het vliegveld is, in het hostel of ergens op straat er zijn altijd behulpzame mensen die je nog niet kent maar je met alle liefde willen helpen.
    Als je alleen op reis gaat en je bent zo verlegen als ik, wees niet bang er zijn genoeg mensen die je willen leren kennen. Vaak beginnen die zelf en gesprek, maar als jij er een begint... Waar ben je bang voor je ziet die mensen daarna toch nooit meer! (althans de meeste want ik heb mensen ontmoet die ik heel graag nog een keer wil zien!)
    Het fijne aan alleen reizen is dat je eigenlijk met vrijwel niemand rekening hoeft te houden, wil jij een uur doen voordat je ergens de perfecte foto van hebt dan doe je dat! Wil je graag gaan ergens langer blijven of juist eerder weg.. Het is jouw keuze je hebt alles in de hand.
    Maar het belangrijkste je ontmoet geweldige mensen tijdens een reis alleen! Niet met iedereen klikt het zo goed als met anderen, maar dat maakt niet uit het is gewoon super leuk! Ik heb een hoop leuke mensen ontmoet en super gezellige nieuwe vrienden gemaakt! En dat had ik voor geen goud willen missen❤️

Never miss updates of Red Riding Hood with our app: