Tredje og sidste dag i Washington 22/7

July 22, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Vi havde en lang dag foran os, da dagen før jo var gået med at finde ud af det med bil. Vi stod op kl. 6.30 for ar betale for bilen. Det var en god slat penge, som vi ikke lige havde reget med. Så er det godt at der er sat af til uforudsete udgifter😃
    Vi startede dagen med at de forskellige mindesmærker for de mange store kendte personer de har her i USA samt de mange krige de har været med i. Der var 8 mindesmærker i alt med blandt andet Rosevelt, Martin Luther King Jr., Abraham Lincoln, anden verdens krig, Vietnam- og Koreakrigen.
    Det var virkelig udførte mindesmærker!

Efter 3 timers mindesmærker fortsatte vi til holocsust museet - det skal siges at alle museer er gratis i Washington. Det var et rigtig spændende museum med både animationer og rum om holocaust under anden verdenskrig men også konflikten i dag i Syrien. Vi blev dog bedt om at forlade bygningen uden at få en grund. Jeg fandt heldigvis på nettet lidt senere, hvor vi sad og fik frokost, som var pizza fra i går, på et tæppe tæt på et farmers market, at det var grundet strømafbrydelse af de havde smidt os ud. Der var ekstremt varmt i Washington den dag - der var helt op til 33 grader! De troede at det var skylden til steømafbrydelsen. Jeg tænkte straks det værste, især da lyskrydsene og gik ud, men det var heldigvis ikke værre end det.

Det resulterede i at flere museer lukkede og at det kun var Air and space museet der havde åbent. Forestil dig lige hvor mange mennesker der er der inde.
    Vi gik også derind, men det var desværre ikke helt det samme, forestiller jeg mig. Der var ekstremt mange børn, som var over det hele!
    Vi fik set stort set hele underetagen også lige to rum på overetagen også måtte vi ud!

Vi fik os en is eller mere knuste isterninger med smag sat sammen til en is :) men vi kunne jo ikke klage, det var da en sodavandsis 😂

Så gik turen til FBIs hovedkvarter - det så desværre ikke så sejt ud, men selfiestangen blev da hevet op! Turen gik nu til det hvide hus - det lå langt væk fra hegnet, men flot var det!

Vi besluttede os at komme tilbage til det hvis hus efter aftensmad. Da vi havde set en okay restaurant henne på 11th og E st, så gik vi derhen. Jeg fik en tunsalat med vin til og Louise fik burger med øl til. Det virkede til at det var et lokalt sted, hvor folk kom efter arbejde og fik en fyraftensøl el lign. Det var rigtig hyggeligt OG der var gratis popcorn 👏🏻 men nu hvor alting lykkedes for os, så skulle vi da lige have en martini. Det er jo egentlig en drink, man skal have i New York, men der var der bare ikke tid, så vi tog den her. Det var godt 🍸

Det hvide hus i mørke var det næste på listen! Det var flot, men svært at tage billeder af, desværre. Efter at have måske set Obama (der var så langt derhen, at det var ikke muligt at se om han var der eller ej), så tog vi mod vores hostel og snakkede lidt med nogle danske piger, som også bor her.
    De ville i byen og spurgte om vi ville med. Vi tog med uden helt at have hjertet med, så vi endte med at vende rundt, da jagten på den perfekte bar gik i gang. Jeg var simpelthen på træt efter en hel dag på sightseeing!

Så skal vi hente vores Ford focus i morgen. Det bliver godt. Vi har valgt at spare 3000 kr og kun have en kører (Louise) også kan jeg køre lidt bil, når hun køber en i LA. Det er helt fint for mig. Jeg styrer gps, snacks og underholdning og hun skal bare styre rattet 😃
    Vi har heldigvis lavet det sådan at der kun er en lang strækning, da vi ellers har bestilt overnatning imellem de lange strækninger.

OG, sidste ting, den står på outlet i morgen! Du kan slet ikke forstå hvor meget jeg glæder mig!