28.06.17: Første dag på Sicilien

June 28, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 37 °C

Vi valgte at bruge dagen på afslapning og pool. Jeg (Charlotte) vågnede flere gange i nat, fordi jeg frøs. Jeg endte med at slukke air conditionen kl. 4 og sov som en sten til omkring kl. 8. Her lå jeg og nød, at jeg intet skulle. Jeg kiggede lidt på hvor vores næste stop skal være og konstaterede, at det gav bedst mening at tage op igennem Italien frem for at sejle til Kroatien. Jeg fik søgt på togtider og da Joe vågnede, en halv time efter, fik vi bestilt sæder i et nattog og et hotel i La Spezia, som ligger meget tæt på Cinque Terre, som er næste mål. Det er fem små bjergbyer, som er bundet sammen af en vandresti. Man kan også tage toget imellem dem. Vi tager her fra Sicilien på lørdag d. 01.07 og er fremme om søndagen kl. 4:23 om morgenen. Det er stadig uvist om vi kan smide taskerne på hotellet, men ellers tager vi ud til en af de små bjergbyer og ser solen stå op.
    Dagen er gået med skiftevis turer i poolen og små lurer i solen. Det har været 38 grader, da temperaturen var højest, så vi er meget taknemlige for poolen. Vi gik ind til byen i går aftes for at spise og handle ind. Det gjorde, at vi slet ikke behøvede at købe mad i dag. Vi har tre gasblus, et køleskab og en vask og så stod den ellers på pasta med tomatsovs, kylling og pølser. Det var lidt krydderiløst, men meget fint. Man skal dog lige vænne sig til, at man ikke tørrer sin service af når det er vasket op hernede. Det sættes op i et skab, hvor det kan dryppe af ned i vasken. Det er nu meget smart.
    Indtil videre har det set ud som om, at vi var de eneste gæster her, men i dag kom der en mindre familie på tre, så nu sker der lidt.
    I morgen står den på stranden med max 30 grader, så det bliver dejligt!