• Zegeningen tellen

December 31, 2019 in Nicaragua ⋅ 🌙 23 °C

Het is nog nacht tegen 3 uur en ik kan niet slapen. Nu vind ik dat niet heel vervelend omdat er genoeg stof is om over na te denken. Zondag begon het een beetje met het gebed voor de nieuwe week van Corstiaan. "Om een goede reflectie op het afgelopen jaar en vertrouwen voor het nieuwe onbekende jaar ". Het is fijn om met hen dit als gezin te delen, hun in de mogelijke verhuizing naar Nl als "onbekende" maar ook in de dankbaarheid van het leven.
    Ik geniet ervan om even zo dichtbij elkaar te zijn en ook het leven zo te bekijken. Ook het "perspectief" dat het leven hier voorbij snelt en dat we soms zo kunnen genieten van het hier en nu. Ook wel de ernst van het tijdelijk en leef ik met het doel waarvoor we als mensen zijn gemaakt ? God groot te maken en ons eeuwig in Hem te verheugen (Westminster catechismus vr 1)

Ben benieuwd wat vanavond uit hun zegeningenpot van 2019 komt. Helen heeft gisteren (net zoals eerdere jaren) weer het idee uitgelegd. En zo staat er weer een pot naast de klok waar iedereen briefjes in mag doen met de zegeningen die hij/zij heeft gekregen, geschreven of getekend. Julian wist het al voor zijn papa waar hij lekker bij op schoot dat moment, en daarna volgde heel de familie.

De batterij van m'n telefoon is bijna op dus eerst maar eens de in steekwoorden:
    Zegeningen
    Gods trouwe zorg - Hij blijft dezelfde - naar de kerk kunnen- Paasfeest 'He is risen' - kinderen van de zondagschool - gemeente - bidden- gezinnen even aanhaken
    Familie - ouders - zaterdagjes aan de flank- broers en zussen - meedenken- neefjes en nichtjes - samen tijd doorbrengen- groeien
    Thuis- huisgenoot Loes- warm huis- contact met buren- vriendschappen - bruiloft J & M - gezondheid- verjaardag 30
    Werkplek- balans in uren gevonden - collega's - goede werkgever
    Reizen Oezbekistan en Kazachstan- Zweden kanotocht- Mont ventoux- Nicaragua kerstvakantie
    Wandelen- haken- verdieping cgo evangelisatie

Batterij doet het nog dan maar ook even de uitdaging, onbekende, zin in of hoe zal ik deze punten noemen?
    Nieuwe huisgenoot zoeken- werkplek- bruiloft H & G- afronding letselschade?- tijd doorbrengen met vrienden - avonden missionaire gemeente- meiden Ede- Pieterpad laatste 6 etappes

Oei nog 4% maar even opslaan en word vervolgd inmiddels 3.48uur De eerste haan kraait al.