• Day 18

Pico mászás 2 - a "csúcs"

September 14, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 16 °C

4 óra mászás után végre elértük a kráter peremét azaz a Pico tetejét. Mármint egy nagy lapos területet, mert a teljes csúcs az a Picuinho, ami a kráteren belül egy kis vulkáni kúp. Kis, 70 méter magas, majdnem függőleges falakkal a tetején, ösvény nélkül, kézzel kéne felkapaszkodni.
    A tető alatti utolsó szakasz már egész normális volt, semmi kapaszkodás, csak séta. De mikor megláttuk a teljes csúcsot, egyszerre mondtuk ki: no way. Elfáradtunk, a felfelé út is hosszabb volt, le kéne jutni elérni a 6 órás kompot, és ha felfelé nekünk 4 óra volt, akkor a leírások szerint lefelé minkmum 5-6 óra, mivel azt mondják hosszabbnak a nehéz terep miatt.
    Úgyhogy megettük a csúcs csokit, nézelődtünk, élveztük a magaslati levegőt. Nagyon szép és monumentális látvány volt. Körben a felhők úsztak alattunk, előttünk egy nagy teljesen szabályos kör alakú kráter és a közepén a kis cukinak látszó kúp, a kicsi Pico.
    Indulás lefelé, most jön a neheze, eléggé féltünk tőle így tudván miken jöttünk fel...