Satellit
Visa pÄ kartan
  • Dag 11

Galapogos dag 3: Charles Darwin centrum

22 februari, Ecuador ⋅ ⛅ 26 °C

Na een nacht met heel veel regen zijn we opgestaan met een stralende zon in de hemel. Lees: bloedhete dag đŸ„”. Het doel was om in het 'meest frisse' gedeelte van de dag het Charles Darwin Centrum te bezoeken. De overijverige gids heeft ons meer dan 1,5u meegenomen in de geschiedenis van de Galapagos eilanden. Gelukkig waren er schaduwplekken waaronder we de uitleg konden volgen. Met heel wat nieuwe info in onze rugzak konden we dan eindelijk een bezoek brengen aan de landschildpadden in het kweekcentrum en zagen we Lonely George van dichterbij. Ook de naam Super Diego zullen we niet snel vergeten. Een plaatselijke werknemer wist ons te vertellen dat het extreem heet was voor de tijd van het jaar. Door de El Niño stroom is het hier al een jaar aan het regenen en het klimaat dus wat ontregeld. Goed voor de reptielen, minder goed voor het leven in het water.
    In de namiddag zijn we naar El Garaperos strand geweest. Hier zou een laguun zijn met flamingo's en heel wat zeeleven. Omdat het zeewater te troebel was hebben we van het zeeleven weinig gezien. Gelukkig wel 1 flamingo gespot 😄. 's avonds hebben we in ons huisje zelf gekookt en nog een babbeltje gedaan met een koppel uit Vosselaar.
    LĂ€s mer