Franz Josef & Robert’s Point

January 8, 2023 in New Zealand ⋅ 🌙 16 °C

Vi er kørt fra det centrale Otago til Franz Josef gletsjeren på vestkysten. Køreturen bød på spektakulær natur og store bjerge. Fed tur! 😁
    Vi bor på en campground omgivet af tempereret regnskov, pungrotter og Kea papegøjer 🥰😍

I dag har gået et vanvidshike der virkelig pressede os begge. På 7 timer gik vi 16 km i udfordrende terræn. Ruten bød blandt andet på krydsning af mindre vandfald på (meget) glatte sten, regnskov, vilde hængebroer, klatring på bevoksede klipper og generelt meget teknisk udfordrende (læs: glat, stejlt og råt) underlag.
    Louise faldt 3 gange og vi regner med at hun er gul og blå i morgen. Lasse har ødelagt sine bukser i forsøget på at redde Louise under første fald.🥲
    Turens mål var Robert’s Point der lokker med unik udsigt over gletsjeren. Da vi kom derop var vi så færdige at udsigten ikke helt var det
    værd… og vi skulle samme vej ned 😱😱🪨🪨

Det var vildt. Det var råt. Det var vådt (på en solskinsdag). Det var galt og genialt på samme tid. Vi er helt færdige og går snart i seng.
    I morgen kører vi videre nordpå! Måske skal vi liiiiiige se fugle på vejen 😍😍