Ankommet til Cali med ændrede planer

November 15, 2022 in Colombia ⋅ ⛅ 25 °C

Nu er det lidt tid siden vi sidst har skrevet, og det er fordi der både er sket meget men vi har heller ikke lavet noget. Mens vi var i Salento, dagen efter vi var på kaffetur, trådte Simon forkert om morgen og faldt på fortovet.. vi var nødt til at få ham kørt på hospitalet og det viste sig, at han havde forstuvet foden ret slemt. Så lægen gav ham en forbinding på, og sagde at han skulle holde foden i ro i 5 dage, og beholde forbindingen på en uge. Så vi måtte booke 5 dage mere i Salento, hvor Simon så bare kunne lige og humpe lidt rundt i den Airbnb vi endte med at finde. Vi kunne så bruge tiden på at tænke. Lægen havde også sagt, at Simon ikke må lave noget vildt de næste 2-3 måneder, og det betyder også ikke nogen vandreture eller alt for krævende gåture. Normalt har vi gået meget i byerne, og vi havde også glædet os til en 3-dages vandretur om et vulkankrater i Ecuador, som jo ihvertfald ikke kunne ske nu. Så vi har endt med at bestemme os for, at vi hellere vil flyve hjem, og gemme pengene til en sjov tur senere, end at rejse videre uden at kunne se alt det vi gerne vil. Salento er en meget lille by, så ligemeget hvad, var vi nødt til at tage en bus et andet sted hen, så vi kan flyve hjem. Så efter Simon havde ligget med foden i ro i 5 dage, tog vi på dag 6 en bus til byen Cali. Herfra kan vi så flyve til Bogota, og derfra tilbage til Danmark. Mine forældre, der har vores nøgle til lejligheden, havde så valgt at tage til Portugal lige i det vi gerne ville hjem, så vi har nu en uge til at slappe af, inden vi flyver hjem på mandag. Vi endte så med at booke et lidt fancyer hotel end vi plejer, for at holde lidt ferie til sidst på vores ferie. Da vi kom til hotellet var værelserne ikke klar endnu, selvom de burde være det, så de gjorde op for det ved at opgradere os til en suite og give os to gratis cocktails. Det er nok det mest fancy mig og Simon nogensinde har boet mens vi har rejst sammen (her er to badeværelser - ikke at vi kan bruge dem begge, for Simon er kommet til at låse døren til det ene badeværelse indefra… det var simpelthen for meget luksus med to badeværelser). Vi har brugt de første to dage her i deres jacuzzi på terrassen og idag bevægede vi os så 200 meter op af gaden for at se Calis Guldmuseum. Selvom Simons fod stadig er lidt blå og hævet, så kan han i det mindste gå fint på den nu. Nu har vi set alle de andre Guldmuseer i Colombia, så vi kan ikke rejse herfra uden at tage det sidste med.Read more