Satellite

Op weg naar Frankrijk

July 6, 2019 in France ⋅ ⛅ 26 °C

Ik heb vannacht heel slecht geslapen, maar toch staan we op tijd op. We pakken de laatste spullen in en rijden om iets voor 4:00 uur weg. De reis gaat goed. In Luxemburg ga ik tanken en daar kunnen we ook meteen ontbijten. Daarna verder door naar Frankrijk. Het valt mee met de drukte, we hebben geen file. Ik heb weer kersenpannenkoeken gebakken en dat smaakt onderweg erg goed. Om 15:00 zijn we op camping L’Horizon in Talloires. Hier heb ik vroeger een aantal jaren met mijn ouders gestaan, dus ik vind het wel leuk om met Pleun en Tijn hier terug te gaan. En het is een mooie omgeving om te wandelen.

Ondanks dat het toch hoogseizoen is, is het helemaal niet druk op de camping en we kunnen zelf een plaatsje uitzoeken. We gaan onderaan de camping, langs het hek staan. Dat ligt wel wat dichter bij de weg, maar je hebt er een heel mooi uitzicht over het meer. We zetten de tenten op en lopen daarna naar het dorp om wat te eten. Eerst wil ik nog even naar het haventje lopen. Het is natuurlijk wel wat veranderd, maar het blijft een mooie plek, deze baai aan het meer.

We vinden in het dorp niet echt een geschikt restaurant, dus ik ga de auto halen en we rijden naar Angon, een dorpje bij Talloires. Daar eten we bij de Tiki bar. Het is een eenvoudig restaurant, maar ze hebben pizza’s en friet. Ik vind de pizza niet zo goed, er zit niet veel smaak aan. Jammer dus. Na het eten gaan we terug naar de camping waar we nog even koffie drinken. We zijn allemaal behoorlijk moe van de reis, dus we gaan op tijd naar bed.