Darwin en de Mindl Beach Market

August 24, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 38 °C

Rondom Darwin zijn geen gratis slaapplekken te vinden, dus we hebben een plekje geboekt op het terrein van Meng, een vrouw van 75 uit Singapore. Ze vertelt ons dat ze vroeger zelf ook veel heeft gereisd en nu haar stuk land open wilt stellen voor andere reizigers. Het is een fijn plekje in de schaduw, met een keukentje en badkamer in de open lucht. Hier ontmoeten we ook wat kampeerders. We moeten helaas al snel de tent in vanwege alle mozzies 🦟

De nachten zijn inmiddels benauwd warm en wanneer we sochtends wegrijden is het al in de 30 graden. In Darwin lopen we een rondje door het centrum en bezoeken we een museum (vooral vanwege de airco). Aan het eind van de middag rijden we naar de levendige Mindl market aan het strand 🏖️ Hier zien we een poffertjeskraam en die konden we niet overslaan natuurlijk! Kwint proeft ook een krokodil-burger en Marleen kiest uiteindelijk (na 3 keer langs alle opties lopen) Srilankese curry. De markt staat bekend om de zonsondergang, maar omdat wij nog een stuk door willen rijden besluiten we alvast te gaan.