• Day 269

Otago Peninsula en Dunedin

October 11, 2023 in New Zealand ⋅ ⛅ 9 °C

Nadat we uitchecken bij de AirBnB rijden we richting de zuidkust. We hebben eigenlijk nog niet echt een plan voor de komende dagen en merken dat we, het zal ook weer eens niet, best ruim in de tijd zitten. We kiezen ervoor om dus rustig aan te doen en de ‘scenic routes’ van het gebied af te gaan. Na een overnachting naast het strand, rijden we door naar de Otago Peninsula. Hier doen we een korte wandeling door de weides. Het is hier lente en er zijn super veel schattige lammetjes🐑. Dat in combinatie met de mooie uitzichten zijn we erg positief verrast door dit gebied! We rijden nog even Dunedin door, wat we vooral herkennen als speelstad van de Oranje vrouwen op het WK voetbal⚽️🏟️. We rijden weer een paar uur over een scenic route, door heuvelachtig landschap aan de kust waar het flink waait🌬️. We stoppen onderweg ook nog even bij de Moeraki Boulders, een aantal bijzondere ronde stenen op het strand die lijken op super grote tijgernootjes 😋Read more