Dag 16: Kerst in Nieuw Zeeland

December 25, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Om nou te zeggen dat we het Kerst gevoel hebben nee dat is niet het geval, we zitten in de vakantie sfeer en dat is misschien nog wel beter. Wel hebben we getracht deze dag iets meer uit te pakken met het eten. Dus een luxe brunch en een lekker dinertje!

Daarnaast hebben wij vandaag een toeristische trekpleister bezocht. Dit keer een bijzonder geologisch fenomeen genaamd Hot Water Beach. Het principe is simpel graaf een gat en ga daar inzitten voor een overheerlijke warm/heet(tot wel 65 graden, op sommige stukken kan je niet eens lopen)bad. Daar wordt niet bij gezegd dat je dit met honderden andere toeristen gaat doen op een relatief klein stukje strand, ach dat hoort er ook een beetje bij. Maar na lang zoeken naar een warme bron op het strand is het uiteindelijk gelukt om een gat te graven waar we heerlijk in konden relaxen!

Morgen gaat de reis weer verder richting het zuiden. Een belangrijke keuze voor de reis naar dit land zijn de prachtige beelden uit de film Lord of The Rings een film waar zoals jullie weten ik(Glenn) groot fan van ben. Onderdeel van onze reis is dan ook een bezoek aan een andere toeristische trekpleister Hobbiton, een gecreëerd dorp waar een groot deel van de films is opgenomen.

Voor nu fijne Kerst iedereen geniet van al het lekkere eten en drinken maar bovenal van jullie vrienden en familie!

Liefs Marlies en Glenn😘