Dag 18: Water in alle soorten en maten

December 27, 2022 in New Zealand ⋅ 🌙 16 °C

Op de vorige camping hing een klein kranten knipseltje met daarop, Blue Springs must see. Deze bezienswaardigheid was op de route naar onze volgende bestemming dus een makkelijke tussenstop. Dit was direct een voltreffer, zelden hebben wij zulk extreem helder stromend water gezien! Het lijkt wel of de eendjes zweven

Onze volgende bestemming was Rotorua een stadje met veel Thermische bronnen en parken t.b.v. Het behouden van het culturele erfgoed van de Maori. Wat we hier precies wilde gaan doen wisten we niet zo goed dus we zijn maar gewoon op de bonnefooi heen gegaan. Eenmaal aangekomen was de eerste stop een park met diverse thermische meertjes en poelen. Hier werd ook direct duidelijk dat wij allebei het volgende gemeen hebben, we hebben een hekel aan de zwavellucht die vrij komt bij deze thermische bronnen. Alle culturele parken waren niet erg aantrekkelijk en de geur van zwavel was hier erg heftig, we hebben daarom besloten deze activiteit over te slaan.

Wel hebben we hierdoor de kans gekregen om de Aratiatia stuwdam te bezoeken. Daarnaast konden we een mooi plekje bemachtigen op de naast gelegen camper parkeerplaats voor een fijne overnachting. Een bijkomend plus punt is het 3 keer per dag open zetten van de stuwdam wat zeer spectaculaire beelden op heeft geleverd! Voor de Tolkien liefhebbers welke scène is er op deze locatie zijn gefilmd?

Na het eten nog een kleine maar fijne wandeling gemaakt. Marlies heeft een nieuw boekje en dus moesten we meteen op jacht 🐦

Nu hopen op een rustige nacht. De parkeerplaats van vandaag was bij aankomst rustig maar die rust is nu over, er staan +- 35 campers dicht bij elkaar geparkeerd