Nara-Tokyo dag 19

August 13, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 32 °C

De dag bestond vooral uit reizen. In de ochtend zijn we nog wel even door de winkelstraatjes van Nara gelopen. Ik heb nog een mooi handgemaakte leren tas gekocht (alvast voor mijn verjaardag), maar verder hebben niks spannends gedaan.

De reis naar Tokyo duurde 4 uur, waarvan 3 uur met de Shinkansen. In de avond hadden we weer afgesproken met Shinobu, die we in de eerste dagen in Tokyo hadden ontmoet. Hij had wederom en vriendin meegenomen, Mina. We zijn hier in de buurt (we zitten bij station Kanda in een hotel) gaan eten in een yakitori restaurant dat geen Engelse menukaart heeft. Blijkbaar zitten we in een business district. Veel restaurants zijn deze week gesloten of gedeeltelijk geslote omdat het vakantie is in Japan deze week. Veel Japanners gaan bij hun familie op bezoek. Het eten was lekker. Allerlei kippenspiesjes van alle onderdelen van de kip (die eerste was kippenlevertjes). Wat leuk was, was dat Mina ons wat vragen stelde over Nederland. 'Wanneer bloeien de tulpen?' (Geen idee, lente?). Wij toch maar uitleggen dat die maar in een deel van Nederland staan. We hebben ze ook en op de Keukenhof gewezen. Daarnaast bleel ze fan van Miffy te zijn. Het duurde twee seconden voordat ik me bedacht dat dat Nijntje is. Helaas moest Mina wat eerder weg, ze had Engelse les.

Met Shinobu zijn we daarna nog karaoke gaan doen! Een Japanse ervaring die we nog niet hadden opgedaan. Vooral ook omdat die karaoke barren totaal niet gericht zijn op toeristen, niks is in het Engels bij de ingang. Gelukkig het systeem en de liedjes wel. Een erg leuke ervaring.

Morgen de laatste dag voor vertrek!