Satellite
Show on map

Ypapanti en Varlaam klooster!

July 6 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Vanmorgen weer heerlijk ontbeten. De regen heeft even voor verkoeling gezorgd. Het is 28 gr. We gaan naar Ypanpanti klooster dat tegen een bergwand is gebouwd. Dit doen we wandelend. Met de auto naar een parkeerplaats onder de bomen en het pad zoeken. Een mooie wandeling door de natuur naar het klooster Ypapanti. Dit weten schijnbaar niet veel mensen want we zien er maar 2. Het blijkt volgens het bord zaterdag en zondag gesloten te zijn. De man riep dat het open was. Hebben wij geluk. We werden hartelijk ontvangen en kregen nog lekkere snoepjes aangeboden. De jongeman was blij dat wij er waren. Het koste geen entree maar konden doneren. Dit hebben we zeker gedaan. Een heel mooi klein klooster. Weer terug wandelen en even wat gaan eten. Een sandwich. De lunch was heerlijk. Daarna naar het klooster van Varlaam. Ook weer prachtig met hele mooi uitzichten. Je kijkt je ogen uit. Er is zoveel te zien. Weer terug naar het plaatsje en het is weer 39 gr en erg warm. Een lekker koud biertje en weer terug naar hotel om af te koelen. We hebben 2 prachtige dagen achter de rug en er zeker van genoten.Read more