Custer en omgeving

September 2, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 30 °C

Vandaag een rondje gereden rondom Custer.
    We hebben eerst het Crazy Horse Memorial bezocht.
    Dit moet een sculptuur worden met eerbetoon aan de Indianen, de oorspronkelijke bevolking. Er wordt al 75 jaar aan het beeld gewerkt, maar is nog lang niet klaar.
    Het hoofd is klaar en van heinde en verre zichtbaar. Het beeld moet uiteindelijk een indiaan op een paard worden, maar het duurt nog vele jaren voor dat klaar is.
    Bij het Memorial was ook een museum met informatie over de Indianen. Het is goed dat er aandacht besteed wordt aan de oorspronkelijke bewoners en hun manier van leven. Het verbaasde me dat de Indianen heel veel kleurrijke kledingstukken en sieraden maakten.
    Verder op in de bergen ligt Mount Rushmore met zijn 4 uitgehakte presidentsculpturen. Vanavond gaan we terug om de lichtceremonie te bekijken.
    Over de Needles Highway zijn we weer teruggereden. De Needles Highway is op sommige plaatsen een smalle bergweg met zeer nauwe doorgangen.
    Enigszins luguber vond ik het dat een soort Starwars mannetje met een geweer in zijn hand stond. Geen idee of het geweer echt was en waarom hij daar stond.
    We brengen nog een bezoek aan het Custer State Park. Ook hier weer buffels, herten en prairie dogs.

Vanavond zijn we weer naar Mount Rushmore National Memorial gereden.
    Iedere avond in de zomer is er een ceremonie. De ceremonie bestaat uit een beschrijving van het Amerikaanse gedachtegoed. Diverse presidenten worden vernoemd met bekende uitspraken.
    De 4 presidenten die gebeeldhouwd zijn: Washington, Jefferson, Roosevelt en Lincoln. Het vervaardigen van deze sculpturen ging aanzienlijk sneller dan Crazy Horse. In 1927 is begonnen met de werkzaamheden en in 1941 waren ze klaar.
    De 4 presidenten symboliseren het volgende:
    Washington strijd voor onafhankelijkheid en oprichting van de Republiek. 1e president van USA
    Jefferson uitbreiding van het territorium
    Lincoln gelijkheid voor alle burgers
    Roosevelt betrekt de USA bij buitenlandse zaken en is pleitbezorger voor de rechten van de gewone man.