• Day 47

La Paz

March 1, 2019 in Bolivia ⋅ ⛅ 16 °C

La Paz, de onofficiële hoofdstad van Bolivia, en een van mijn favoriete steden op mijn reis. Wat het zo tof maakt is moeilijk vast te pinnen. Maar soms heb je een gevoel bij een stad en klikt het gewoon. Enorm veel goede restaurants tegen geweldige prijzen (mijn favoriet kostte zo'n 3.5 tot 4 euro voor een 4-gangenlunch), allerlei verschillende markten, goed streetfood, aardige mensen, en vele bezienswaardigheden. En dan Death Road niet te vergeten. Wat een gave ervaring, zo'n 55 km downhill mountain biken waarin je totaal 3000 meter daalt, en soms wel snelheden van 70 km per uur haalt. In totaal zo'n 6 dagen doorgebracht in La Paz en er erg van genoten. (Dat Ajax Real Madrid met 1-4 in Bernabeau wist te vernederen hielp ook wel mee).

La Paz, the unofficial capital of Bolivia, was one of my favorite cities on this trip. What's so special about it is hard to pin down. There was a great selection of restaurants with great deals (my favorite one serving a 4-course lunch for around €4), lots of different markets and shops, nice streetfood, kind people, and a lot of things to see. And then, not to forget, Death Road. What an amazing experience that was. Around 55 km of Downhill mountainbiking, in which you descend around 3000m. Top speed around 70 km/h, and a huge adrenaline rush as a result. In total we spent around 6 days in and around La Paz, which was great. (Ajax beating Real Madrid 1-4 in Bernabeau also must have helped me to like this city so much).