Ijsland

August 2022
A 8-day adventure by Roibin Read more

Dag #1

August 15, 2022 in Iceland ⋅ ☀️ 10 °C

Onze shuttlebus kwam ons een stuk later ophalen dan afgesproken... Maar we zijn er geraakt!

Eerste dag op baan met onze eigen auto. Regelmatig eens stoppen om prachtige taferelen te zien.

We besloten ook om de actieve vulkaan te bezichtigen. Wat een verschrikkelijke wandeling, maar het was het zo waard!

We kwamen rond 1u30 's nachts toe op de eerste camping. Te koud om de tent te openen, dus de eerste nacht is in de auto te doen. Ondertussen is de zon stilletjes aan al aan het doorkomen om 2u30.

Fantastische start dus! Smaakt naar meer

Dag #2

August 16, 2022 in Iceland ⋅ ☀️ 10 °C

Een enorm drukke dag!

We bezochten werkende geisers, heel wat prachtige watervallen, een gletsjer, een neergestort vliegtuig en nog zoveel meer!

Je kan je niet inbeelden wat een prachtig land IJsland is.

We hadden 2 dagen prachtig weer. Nu begint het een stuk minder te worden en dit begint zelfs nu al. Regen. Hopelijk is mijn tentje waterdicht... . Wie komt morgen helpen de natte tent op te ruimen?

(Update sinds ik vannacht geen bereik had: tent was niet waterdicht)

Morgen opnieuw een drukke dag met heel wat prachtige bezienswaardigheden op het programma.

Tot dan!

Dag #3

August 17, 2022 in Iceland ⋅ 🌧 7 °C

Klets. Nat.

Schoenen doorweekt. Regenjas doorweekt. Regenbroek doorweekt. Intussen de hele auto nat. Bluh... .

Een hele koude, natte dag gevuld met schone uitzichten. We bezochten de zoveelste (maar daarvoor niet minder mooi) watervallen, enkele ijsmeren gaan bekijken, een wilde zeehond bij Daimond beach en enkele potentiële schone zichten doe belemmerd waren door het slechte weer.

Iedere dag is goed gevuld, maar enorm intensief. Geniet van de (slechts enkele) prachtige foto's!

Op naar morgen!

Dag #4

August 18, 2022 in Iceland ⋅ ☁️ 11 °C

Na een gouden tip van mama om plastiekzakken rond de kousen te dragen zodat ze minder snel nat worden, konden we erin vliegen voor dag 3!

Wat een drukke, fantastische dag.

We bezochten eerst een klein dorpje. Prachtig gelegen aan een meer tussen bergen, waar enkele bezienswaardigheden waren. Een regenboogvoetpad voor aanvaarding van iedereen, een blauwe kerk, ... .

Daarna bezochten we (opnieuw) een waterval. Deze was speciaal, omdat de rotsen errond door oxidatie rood kleurde. Wegens aan mankement aan de drone, helaas geen prachtige foto's uit de lucht, een echte zonde.

Vervolgens bezochten we een canyon, waar de gps ons langs de minst mooie kant stuurde. Helaas, maar toch was het prachtig.

We besloten om de juiste kant niet te doen, omdat we tijd tekort zouden komen. Er stonden nogmaals 3 watervallen op het programma. De foto's spreken voor zich.

Geweldige (droge) dag, het wordt hier iedere dag beter en beter!

Dag #5

August 19, 2022 in Iceland ⋅ 🌧 8 °C

De dag begon bewolkt, maar geen regen. Geweldig begin dus!

We zwommen eerst in een natuurlijk warmwaterbad. Za-lig! Temperaturen liepen op tot 41 graden. Dat was zelfs te warm na een tijd!

Daarna bezochten we een krater die gevuld was met water(?), Een kleine grot met kokend heet water en een gebied waar de grond enorm warm heeft.

IJsland zou IJsland niet zijn als we geen waterval zouden te zien krijgen. Godafoss, de eerste naam in de reis die makkelijk genoeg is om te onthouden. Waterval van de goden. Prachtig!

Vervolgens 2 dorpjes bezocht om onze tocht naar de camping verder te zetten.

Er was veel regen doorheen de dag, maar wonder bij wonder, wanneer we uit de auto gingen, was het telkens een 'pauze'. Hopelijk morgen evenveel geluk!

Een lastige dag morgen, want we moeten 8 uur rijden en doen maar 2 stops. 1 stop zou echt wel fenomenaal zijn. Hopend op goed weer dus...!

Dag #6

August 20, 2022 in Iceland ⋅ ☁️ 1 °C

Na opstaan in opnieuw regenweer, gingen we op stap.

Eerste stop was een wandeling door een normaal prachtig landschap, maar de mist besloot om daar wat in te perken. Toch een mooie wandeling!

Daarna was het tijd voor een van de hoogtepunten. Wandelen bovenaan enkele bergen. Helaas door zeer slecht weer (enorm veel wind en regen, geen 20 meter ver kunnen zien door mist), besloten we dat het niet veilig was dit doen. We stonden toch wel op de begintrap!

Om de tijd te vullen, deden we enkele stops van dag 1 die we niet deden (in plaats bezochten we de vulkaan). Toch een leuke dag gehad!

Morgen den laatste!

Dag #7

August 21, 2022 in Iceland ⋅ ☀️ 6 °C

Laatste dag, afronden van een prachtige reis.

Opstaan met een prachtig zicht op een waterval. Wat moet een mens meer hebben?

We werkten nog enkele stops af. Geen enkele naam onthouden want die zijn extreem moeilijk uit te spreken, laat staan onthouden.

Het was een prachtige zonnige dag om de laatste stops te bezoeken. Nog een waterval (die we wegens tijdgebrek slechts van heel ver gezien hebben), een warmwaterbron, een grote krater en de stad Reykjavik.

We moesten onze auto proper terug afgeven om 20u30, het zou niet typisch ons geweest zijn moesten we veel op voorhand toekomen. We staan namelijk bekend in de groep om overal als eerste te vertrekken en als laatste toe te komen. Genieten, noemen ze dat 😉.

Terwijl anderen al een tijd op de verzamelplaats waren, kwamen wij om 20u28 aan. Perfect op tijd!

Enorm genoten van deze prachtige, maar vermoeiende reis. Eentje die ik jullie zeker kan aanraden.