Satellite

Waipio Muliwai hiking track

October 24, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 26 °C

Daar gingen we dan nog een keer, met een flinke hike voor de boeg gooiden we er al vroeg een ontbijtje in en gingen we op weg naar de Waipio Valley lookout. Gelukkig waren we er de dag ervoor achter gekomen dat we daar verder naar beneden konden en mochten rijden, omdat we een 4x4 hadden. Dit was wel even spannend, maar vooral leuk voor Daan 😉. Enmaal hobbelend beneden aangekomen maken we ons klaar voor weer een pittige wandeling. Deze begon al leuk, aangezien we weer door een stroompje heen moesten, die uitmondde in de zee. Deze bleek dieper dan we dachten, het water kwam tot halverwege onze bovenbenen😅. Na het strand afgelopen te hebben, kwamen we aan bij het begin van de track. Na wat waarschuwingsbordjes over de gevaren liepen we gestaag omhoog. De eerste 1,5uur was alleen maar omhoog lopen. Tel daar zo'n 25 graden en meer bij op, en je snapt dat dit weer een leuke opgave was. Maar gelukkig was het nu beter te doen, met de nodige stops en een betere voorbereiding dan de vorige keer😄 van je fouten leer je zegt men.. Met een prachtig uitzicht over de vallei was het deze klim meer dan waard! We vervolgden onze weg de bossen in. Het doel was om te lopen tot de natuurlijke pool en dan terug te keren. Na een paar stroompjes te zijn gepasseerd kwamen we erachter dat we die 'pool' al voorbij zijn en besloten we terug te gaan. Ondertussen werden we (lees ik Maris) opgevroten door de muggen, ondanks de anti muggenspray. Op de terugweg zagen we in de natuurlijke pool (waar we naar op zoek waren maar door zijn kleine omvang gemist hebben), waar een paar grote zoetwatergarnalen zitten. Je kon ook duidelijk merken dat je voor deze hike iets meer moeite moesten doen, veel mensen zijn we niet tegen gekomen op de track. Als we weer terug zijn bij de eerste beek, kwamen we deze keer tot onze middel in het water, wat dan wel weer een goeie afkoeling was. Eerder dan verwacht keren we terug naar de kamer waar we nog wat chillen en opfrissen voordat we naar de Italiaan gingen om een heerlijke calzone pizza te nuttigen. Nighty night❤ ( ondertussen staat de muggenteller op gemiddeld 20 per been😅 voor Maris en 2 per been voor Daan 😉 )Read more