Satellite
Show on map
  • Day 11

    Logrono til Ventosa

    April 21, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 23 °C

    En rolig tur på ca. 18 km. Det tok en times tid å komme ut av byen og inn i en flott park. I parken var det en eldre herremann som solgte diverse pilegrims remedier, drikke, frukt og bananer. Jeg fikk et pilegrims-stempel i pilegrims-passet mitt og betalte 1 euro for en banan. Jeg passerte en større sjø, med et rikt fugleliv og folk som forsøkte fiskelykken. Høydepunktet i parken var noen tamme ekorn, som gjorde seg til i bytte mot mat. Det tok et par timer til jeg var ute av parken og ute i det åpne landskapet. Det er flott med et åpent landskap, men det er lite skygge og varmt ble det - nærmere 30 grader i solen.

    Det ble en lengre pause i Navarerete på et hyggelig torg foran kirken. Det er helt utrolig hvor utsmykket kirkene er, selv på mindre steder. Mye synd kanskje - hva vet jeg!

    Turen gikk greit til jeg hadde et par km igjen til Ventosa. Da begynte det venstre kneet å skape seg. Jeg kom meg fram til hospitset, fant min seng og kunne hvile både meg og kneet. Det er mange folk på veien - ikke at det bryr meg - der jeg går i min egen boble. Utfordringen ligger i å finne et sted å sove, ikke for nærme og ikke for langt unna.
    Jeg vasket både meg og tøyet og satte meg ned for å reservere en seng/rom fremover. Letter sagt enn gjort. Jeg ble sittende med dette i flere timer og har klart å få til et puslespill fram til torsdag. Noen av strekningene er i lengste laget, og for de må jeg nok ty til en kort busstur, for å korte ned til noe som er greit for meg - rundt 22 km.
    Vi var flere som samlet seg til middag; tyskere, amerikanere, hollendere, med flere - og jeg da. En hyggelig middag, med god Rioja vin. Så ble det kveld og dag 12 var i vente.
    Read more