Satellite
Show on map
  • Day 159

    Burgos til Hornillos del Camino

    September 16, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 14 °C

    Del to av Camino Frances startet i dag fra Burgos til Hornillos del Camino, 22 km gjennom et relativt flatt kulturlandskap, vakkert, men skjemt av for mange vindturbiner. Turen ur av Burgos var flott i grålysningen. Etter 10km tok jeg en pause i Tardajos; kaffe cola og potetomelett.
    Etter nye 7 km kom jeg til en spesiell plass - Rabe de las Calzadas med en liten kirke, med en eldre nonne og en hjelper, som velsignet de som ønsket det. Jeg lot meg velsigne av nonnen. Hun så meg dypt inn i øyne - vennlige øyne - for et øyeblikk følte jeg et stort velbehag. Det var som om bare vi to eksisterte og tiden stod for et øyeblikk stille. Veldig gripende og emosjonelt.

    Etter noe flere timer langs veien kunne jeg se Hornillos der i det fjerne. Ved ett- tiden var jeg framme på Herberget i Hornillos. Trett, men fattet, og knærne har fungert rimelig bra. Vask av tøy, en dusj, hvile og middag sammen med nye pilegrimsvenner. En ny dag venter i morgen
    Read more