• Day 168

Dambulla - the golden temple

December 7, 2019 in Sri Lanka ⋅ 🌧 25 °C

🇬🇧🇱🇰
    After a long bus ride, we finally made it to Inamaluwa-Sigiriya (a town next to Dambulla). We checked into our hostel, noticing we are the only guest, hence tourist season has just began, and planned the next days.
    A nice tuktuk driver offered to take us to the temples this afternoon and another guide told us about a safari in one of the close national parks. After considering their offers we decided to do the temples today and the safari and Sigiriya Rock tomorrow.
    The temple was very beautiful and great to see. Matthias even went inside the cave temple - a temple dedicated to Buddha.
    Some fried rice streetfood on the way back and we were ready for bed.

🇩🇪
    Nach einer langen Busfahrt erreichten wir schließlich Inamaluwa-Sigiriya (eine Stadt neben Dambulla). Wir checkten in unser Hostel ein und bemerkten, dass wir der einzige Gast sind. Die Touristensaison hat hier gerade erst begonnen.
    Ein netter Tuktuk-Fahrer bot uns an, uns heute Nachmittag zu den Tempeln zu bringen, und ein anderer Guide erzählte uns von einer Safari in einem der nahegelegenen Nationalparks. Nachdem wir ihre Angebote überdacht hatten, beschlossen wir, die Tempel heute zu besuchen und die Safari und den Sigiriya Rock morgen zu machen.
    Der Tempel war sehr schön und großartig zu sehen. Matthias ging sogar in den Höhlentempel - einen Tempel, der Gott Buddha gewidmet ist.
    Auf dem Rückweg gab es noch etwas gebratenen Reis als Streetfood und dann waren wir auch schon bereit fürs Bett.