Kell Nielsen

Joined December 2017Living in: Denmark

Tamaki

February 1, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 20 °C

En regnvejrsdag begyndte. Vaskede tøj og hængte det i bilen. Kørte rundt i byen og så varme kilder og butikker.
    Blev samlet op kl 15:55 for at køre til et Maori show. Familien Tamaki har siden 1989 haft en drøm og vision om at få den oprindelige Maori levevis gjort kendt.
    Det regnede, men det var en fed oplevelse og vi så danse og hørte sange. Kell prøvede en Haka.Read more

Kiwi, redwoods

January 31, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

Vi tog det stille og roligt. Handlede i countdown, spiste sen morgenmad, og tog så ud til Rainbow Spring, hvor de arbejder med at genetablere kiwi bestanden. Den har været truet og det er så småt ved at vende. Derefter kørte vi til redwoods og topmanager til pladsen for at spise aftensmad og så uge. Ud i redwoods og se skoven belyst om natten.Read more

Raglan

January 29, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 28 °C

Vi ankom til Raglan midt på dagen og det var smaadervarmt. De to drenge sov, mens Louis og jeg fandt tv stuen.
    Vi gik en tur gennem byen og så på butikker, hvilket varede ganske få minutter, da det kun et kort strøg med mad butikker og enkle souvenirs. Der var tilgengæld flere barer, som reklamerer med levende musik senere.
    Stranden var fyldt med lokale der hovedkuls sprang ud fra gangbroen og ned i det dejlige vand. Stranden havde sort sand, som kom fra vulkanske aflejringer.

Ian og Nicole Mackie

January 29, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 28 °C

Vi kørte fra Hobbiton direkte til Hamilton og fandt adressen til Mackie. De havde holdt BBQ fordi deres ene datter fyldte 33. Vi kom og fik lidt rester, brugte deres pool og lånte en seng for natten. De er super søde og meget gæstfrie. Drengene elskede især deres gyldne labrador Apple
    Deres hus er selvforsynende med det meste og økologiske grøntsager direkte fra haven til bordet. De var skønt at sove i en rigtig seng. William kom kl 0529 og sagde nu var han sulten.Read more

Hobbiton

January 28, 2018 in New Zealand ⋅ 🌙 21 °C

Endelig kom dagen. Vi skulle besøge Hobbiton. Stedet hvor the shire Movie set blev optaget. Vi kom i god tid og sad og kiggede på folk. Brugte god tid på at kigge i souvenir butikken. Spiste noget god mad og slappede af.
    Kl 12:40 stillede vi op i kø og blev kørt ud over engene, i bus, til det sted, hvor hobitbyen lå. På vejen fik man på en kort video fortalt lidt om stedet og hvordan hele tilblivelsen var. Noget om Alexander Farmen og familien Russel.
    Vi kørte til en plads og gik via en smal grussti gennem en hæk og vupti. Så var man i Hobbiton. Superfed oplevelse, med gode små historier og anekdoter fra optagelserne og fra filmene. Genfortalt med små henvisninger til scener i filmen.
    En meget varm dag som sluttede i the green Dragon Inn og en lille forfriskning.

Taupo

January 25, 2018 in New Zealand

Det bedste sted indtil videre. Fede faciliteter og den største pool. Den var opvarmet af de varme kilder og holdt temperaturen på 25,1 hele tiden. Drengene var i vandet så meget som det lod sig gøre. Man kunne nemlig se film på storskærm, mens man lå i det varme vand. De havde også en kunstig hule med et fire meter dybt basin.Read more

Never miss updates of Kell Nielsen with our app: