Kell Nielsen

Joined December 2017Living in: Denmark

Sidste dag

February 15 in New Zealand

Vi havde pakket alle tasker dagen før og så skal vi bare afsted. Vi flyver kl 21 og tjekker tasker ind kl 18.
    Vi skulle altså slå nogle timer ihjel, inden vi tog ud i lufthavn.
    Vi gik på museum. Det var en skøn og dejlig dag. Solen skinnede og det var en god dag at sige farvel til stedet. Helt sørgeligt at tage afsked med New Zealand.
    Vi så noget Maori kunst og nogle af deres dyr. Vi genoplevede flere momenter fra hele rejsen. Vi gik gennem flere installationer og mindedes mange af de oplevelser vi havde haft. Strande, dyr, klipper, vulkaner, natur og vigtige byer og steder for den New Zealandske historie.
    En perfekt afslutning på en oplevelsesrig tur rundt på både syd og nordøen.
    Tak for oplevelsen og samværet.

Besøgte Stephanie

February 14 in New Zealand

Vi tog ud og besøgte en af birgits bekendte fra for 20 år siden. Hun hedder Stephanie og er fra Filippinerne. Hun er gift med Malcolm og sammen har de en skøn pige Gabriella.
    Det var en rigtig god aften. Dejligt selskab og god mad. Vi følte os virkelig velkomne og hjemme.
    Vi gik en tur hen på hendes skole og så legepladsen samt hendes klasseværelse. Så gik vi på stranden og tilbage igen.
    Vi smagte alloevea drikkevand.
    Drengene legede med hendes LEGO. Selvom det kun var friends hun havde.
    Vi kørte langs kysten i mørket og da vi parkerede opdagede vi at begge Louis sandaler og Williams ene sandal manglede. Pyt. De skulle smides ud alligevel.

Skytower

February 13 in New Zealand

Efter Rangitoto tog vi elevatoren op til Skydeck i 228 meters højde. Det var lidt skræmmende at kigge ned, men drengene hoppede bare på glasset. Vi så flere springe ud og lave et skyjump. Det så farligt ud.
    Fik en is og lidt kaffe.
    Tog derefter hen og spiste på Elliots Stable.

Tur til Vulkan ø

February 13 in New Zealand

Endelig en dag uden regn. Afsted på tur med os.
    Vi valgte at tage færgen til en nærliggende vulkan ø. Rangitoto ligger ca 24 min sejltur fra havnen. Det var end rigtig flot tur og det var varmt. Den sorte lava gjorde at man følte man gik inde i en ovn. På toppen var der overskyet og det var svært at se byen. Vi satte os og spiste lidt müslibar og drak lidt vand. Vi kunne da pludselig se skytower.
    På vej tilbage til færgen gik vi lige forbi et par lavahuler. Kravlede ned i dem og igennem en for at komme op på den anden side af stien. Birgit gik rundt på overfladen og lyttede efter hvor vi mon ville dukke op igen. Drengene elskede at kravle rundt mellem edderkopper og klamme ting i mørket.

Mount Eden

February 11 in New Zealand

Huset hedder Malibu flats og det er rigtig fint. Vi var heldige at en gruppe lige flyttede ud fredag, samme dag vi skulle bruge det og at der ikke var andre som havde booket det. Det var ca 300 kr billigere end de andre i området. Ellers skulle vi endnu længere væk fra byen. Den første dag gik vi op på toppen af Mount Eden. Det er en udslukt vulkan. En af 48, som Auckland er bygget rundt om.
    Det var en smuk udsigt, om end solen ikke skinnede og det blæste. Drengene nød det og tømte deres takser og gjorde sig det hjemligt på deres værelser.
    Vi slappede af og vaskede tøj og så Netflix.
    Dagen efter, lørdag, stod vi sent op, tog bussen ind til byen og gik rundt og så på butikker.. Købte en vest, jakke og north face duffelbag. Senere kørte vi ud til Bechs - en af Birgits veninder fra ywam. Det viste sig at dem hun boede sammen med kendte Rene som også Kell kender.
    Vi spiste aftensmad sammen og hyggede..
    Søndag regnede det endnu mere og vi blev indendøre. Dagbog blev udfyldt og der blev hvilet ud og vi fik alle ny energi.

Crus n cosy

February 11 in New Zealand

Vi stoppede i Thanes og overnattede på en parkeringsplads. Et ældre par varetog stedet og de var mægtig flinke og sikke de snakkede.
    Vi spiste på MacD og sov fint. Stod tidligt op for at ordne et par ting. På vejen ned langs kysten, havde vi nemlig haft et lille uheld med bilen. Der var nu en lang skramme på venstre fordør og et af de to venstre sidespejle manglede. Vi fik emailadresse og kontaktede Lucky Rentals.
    Kørte videre afsted mod deres kontor i Auckland. Efter at have snakket med dem og fået mere styr på sagerne, kørte vi ind til Mount Eden i Auckland.
    Vi havde nemlig besluttet os for at finde et airbnb, for at slappe ordentligt af og nyde de sidste dage uden stress og dårlig søvn.
    Desværre var vejret mega dårligt og udsigten sagde regen i flere dage.

Coramantel

February 7 in New Zealand

Sov på top 10. Pool og tv stue samt køk og brusere.
    Om morgenen tog vi til Driving Creek og besøgte Barry Brickwell - en pottemager. Han havde bygget sin egen jernbane for at fragte ler fra bjerget ned til sit studio.
    Senere blev den en turist attraktion. Det var en sjov oplevelse at køre på en privat hjemmebygget jernbane. Den var megasmal og samtidig også super hyggelig.
    Bagefter kørte vi via grusvejen til waterworks - et sted drengene elskede. Det var brugsgenstande lavet af gammelt jern. Der blev sprøjtet med vand, joket og grinet og gynget.
    Fortsatte sydpå for at komme rundt om til Auckland.
    Endte i Thames på en parkeringsplads.
    Spiste aftensmad på McD.

Hahei beach

February 6 in New Zealand

Den fedeste strand oplevelser. Vi gik 60 min fra parkering til Cathedral Cove - brugt som location i Narnia - Prins Caspian. Det var ulidelig varmt. At stå i en naturskabt åbning, med havet tordnende mod klippen, så hele bjerget rystede var en frygtindgydende oplevelse.
    Vi tog en vandtaxi tilbage og nød det hurtige tur over vandet.

Mødte Steve og Mary tilbage på Hahei Beach og snakkede med dem i 3 timer.
    De er bare superskønne.

Amy og curate picnic

February 4 in New Zealand

Vi overnattede hos Amy og Jonas Garrison. Vi sov i bilen mens den stod i deres indkørsel.
    Det var koldt om natten.
    Vi sad og snakkede hele dagen.
    Drengene hoppede i poolen og kørte på gokart.
    Kl 15:30 kørte vi afsted til en lovsangs picnic med deres kirke. 6 blev døbt. Solen skinnende og vi havde det rigtig hyggeligt.
    Spiste pølser og brød, popcorn, candy floss og der var hoppeborg og en flod med vand.
    Drengene hoppede rundt på klipperne i floden og spiste al det candy floss de kunne komme til.

Senere overnattede vi bag et toilet på en parkeringsplads ved Omokoroa. Om morgenen blev vi vækket af de kommunale arbejdere som anvendte toilettet tidligt.

Never miss updates of Kell Nielsen with our app: