• Day 7

Dag 7 Madaba, Nebo, Kerat en Petra

June 9, 2023 in Jordan ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag hadden we een lange tocht in de bus voor de boeg van het noorden naar het zuiden van Jordanië. Dus ook vandaag weer op tijd ons bed want om 8 uur moesten we in de bus zitten. De eerste stop was na 3 kwartier bij Madabadit dit was een gezellig stadje met allemaal leuke winkeltjes met lokale producten. We hebben hier een Grieks orthodoxe kerk met heel veel mozaïeken. Eén ervan was heel erg mooi en bijzonder hierop stond het oude Jordanië en Israël. Dit was één van de eerste plattegronden van Jordanië en Israël en werd vaak gebruikt door pelgrims op weg maar Israël.
    Na wat winkeltjes bezocht te hebben gingen we door naar de berg Nebo. Dit is de berg waar Mozes het beloofde land van God te zien kreeg voordat hij stierf. Het was wel jammer dat het bewolkt en heiig was dus daardoor konden we niet ver kijken. Maar het bleef bijzonder om in de verte Israël en de dode zee te zien liggen.
    Daar hebben we later een traditionele Jordaanse lunch gegeten. Het was echt lekker en gezond.(zal nog goed komen met Kaatje)
    Daarna weer de bus in voor een tocht van twee uur naar Kerak. Hier hebben we een oud kruisvaarders kasteel bezocht. En ook hier waren de uitzichten prachtig over Jordanië.
    Door de woestijn over de desert highway reden we naar Wadi Musa waar de oude stad en één van de zeven wereldwonderen staat genaamd Petra. Die gaan we morgen bezoeken.
    Hier kwamen we om 19.30 uur aan. Na een hapje eten in het centrum van de "stad" zitten we nu op ons balkon met een wijntje.

Ps. Hier is het nu 22 uur en in Nederland 21 uur.