Eszter Marton

Joined March 2019
  • Day7

San Galgano apátság és a kard

July 25 in Italy ⋅ ☀️ 33 °C

Reggel piacoztunk a szomszéd kisvárosban. Nem volt nagy szám, de egynek jó volt. A mai csúcs hőség miatt csak 3 körül indultunk útnak San Galgano felé. Ciszterci apátság volt, ill mellette egy masok hely, ahol egy lovag a béke mellett kiállva egy sziklába beleszúrta a kardját. Nem, nem leszel király ha sikerül kihúznod, sőt valszeg lecsuknak ha megpróbálod, mert le van fedve.
    A táj szépséges, de különösen májusban ajánlott idejönni, mert akkor pipacsmező van! Én anno úgy is láttam, megéri elmenni!

• Day6

Cortona és a tó meg a hőség

July 24 in Italy ⋅ ☀️ 27 °C

Iszonyatosan nagy melegben jutottunk el Cortonába, aminek sok utcája van, de csak 1 olyan, ami nem lejt. De legalább árnyékosak. Ettünk fagyit, Bercinek sajna a 2/3-a a betonon kötött ki. 🙁 Végül 1 kávé után feladtuk, és átmentünk Trasimeno tóhoz. Itt egy parkban hűsölve szendvicseztunk egy cuki kutya társaságában, aztán a strandnál megnéztük a tavat és végül az otthoni medence mellett döntöttünk. Feladtuk.
    Este egy puccos étteremben vacsiztunk a közeli Ascianoban, ahol utána még egy öregfiúk rock koncertet is kifogtunk. Fél 11kor, 26,5 fokban értünk vissza a szállásra. Jó éjt!

• Day5

A toszkán Egerszalók

July 23 in Italy ⋅ ⛅ 35 °C

36 fokban kell fürdőzős program is. Bagno Vignoli településen több is van, de van egy ingyenes természetes, na jó az ókorban kicsit ember által is alakított, gyógyfürdő. Felette a szikla jól mászható, Berci kb. 4x mászta meg, ill. a sziklába vájt barlang szerűségekben egy vízimalom több szintje volt. Ma már elhagyatott, de malomkő meg malomkerék maradt ott. Lehet hogy 20 fokban nagyobb élmény, de 36 fokban meg nem is tűnt annyira melegnek a víz. 😄Read more

• Day5

Pienza és az igazi toszkán táj

July 23 in Italy ⋅ ⛅ 29 °C

A tegnapi hosszú út után kicsit később keltünk. Az első állomás Pienza volt. Ahol ii. Pius pápa született, és pápasága alatt jól felis virágoztatta a várost. Na azóta viszont állítólag nem sok minden változott. A templom viszont úgy a 2/3 részétől lejt, és töredezett a padló, mert elkezdett csúszni a mögötte lévő domboldal. Utoljára 15 éve láttam, azalatt nem sokat romlott az állapota, most viszont körbe felállványozták, szóval vmit kezdeni akarnak vele.
    Amugy hangulatos kis városka ez is. Egy gyümisnél bevásároltunk, és egy árnyékos kis téren egy könnyűt ebédeltünk. Utána egy szabadtéri természetes gyógyvíz fürdő felé vettük az irányt, kis kitérővel a tipikus toszkán tájon barangolva.

Colle di Val d'Elsa - este hazafelé

July 22 in Italy ⋅ ⛅ 34 °C

Hazafelé ismét megcsodáltuk Volterrat, ill a toszkán tájat, majd megálltunk vacsizni Colle di Val d'Elsa városában. Egy nagyon hangulatos kis téren ültünk be enni. Dani végre már akart egy pizzát. Hát most megkapta. Előétel isteni klasszikus bruschetta és toszkán hidegtál. Én azt hittem olaj van a tál középen, de kiderült hogy méz! A pizza is fincsi volt. Utána még pici séta egy fagyizóig. Ekkor derült ki, hogy csak ezen a téren volt élet, minden más kihalt volt az óvárosban. Pedig semmivel sem rosszabb, mint más városok, sőt!Read more

Fehér homokos tengerpart

July 22 in Italy ⋅ ⛅ 27 °C

Tegnap is, ma is a tiltott időben, délután 1kor strandoltunk. Van Rosignano Solvay déli részén egy fehér homokos strand. Meglepő módon itt egyáltalán nincs semmi kiépítve. Nincs telepített nyugágy se, de persze minden kapható a sportcipőktől kezdve a hanis JBL hangszórókon át a napernyőkig. Jégkrémet is árulnak hűtőtáskából. 😄
    A part tiszta, a víz kellemes ütemben mélyül, csak az a sok só és homok... Én maradok édesvíz párti, bár a tenger látványát és hangját szeretem.

• Day4

Volterra - útban a tengerpart felé

July 22 in Italy ⋅ ☀️ 23 °C

A mai fő úticél a tengerpart volt, de útba esett Volterra, igy majd 2 órát itt töltöttünk. Csak bóklásztunk, a gyerekek fagyiztak, mi meg ettünk canollo-t. Én klasszik változatot, Győző pisztáciást. Szerintem az enyém volt finomabb. Aztán kifele vettünk - mint később kiderült tök száraz - focacciat, hogy majd a parton megesszük.
    Ja, és nagyon szépek a postaládák!
    Történelem oktatást nem tartunk sehol a gyerekeknek, csak a hangulatot és a látványt élvezzük. (Jó, oké, magamtól nem sok mindent tudok amúgy sem a városokról. )

• Day3

Végre nem autóztunk. Annyit.

July 21 in Italy ⋅ ☀️ 21 °C

Reggel semmittevés, kávé a kertben. Utána bevásárlás, majd azért ha már kimozdultunk, felgurultunk kocsival a supermarket városkájába, Sinalungaba.
    Kicsit sétáltunk, kávéztunk egyet. A bárban nagyon furcsán nézett ránk a nő, amikor Győzőnek fagyival kértük a kávét. 🤣
    Utána már a szálláson lustultunk, medenceztünk egész nap, és Dani névnapját ünnepeltük. Egy vízbe dobással, több pár zoknival, és egy hideg vacsival.

• Day2

2. nap - Utazás és közben Ferrara

July 20 in Italy ⋅ ☀️ 30 °C

Ma Ferrara városában álltunk meg útban a végcél felé. Nagyobbacska város hangulatos utcákkal. Épp zászló dobálók gyakoroltak valószínűleg estére.