Satellite
Show on map
  • Day 6

    Straße Gesperrt

    July 15, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 26 °C

    Wat een mooie route vandaag. Vooral in de ochtend was het genieten met betrekking tot de temperatuur. In de middag was het heet; rond de 32 graden.

    Aan de neckar is het prachtig. Na elke bocht in de rivier verandert het decor. Wel was er een stuk afgezet. Ik haalde net twee mountainbikers in op een heuveltje en zag dat de weg was afgesloten. Hekken ervoor en een groot bord met ‘Straße Gesperrt’. Ik kijk gelijk op de kaart om te zien hoe ik hier omheen moet rijden. 2 km was ongeveer afgezet en om de route te kunnen vervolgen moest ik een route bovenlangs nemen, oftewel klimmen. Ik ben mij mentaal aan het voorbereiden en op hetzelfde moment komen de twee fietsers, een vader met z’n zoontje, bij hetzelfde punt. Die vader was wat corpulent en ik wist gelijk, die gaat niet nog verder omhoog fietsen. Hij duwt het hek opzij en wuift naar z’n zoontje. Ik vraag of dat wel kan en hij reageert met: “We go and see”.

    Ik volg het paar en de eerste 50 meter lukken prima, maar dan zien we een graafmachine waar we onder door moeten en verderop is 30 meter grond weg. Aan de overkant zagen we een fietser die langs de richel aan het lopen was. Dit niet zonder gevaar, want het stukje waar die op liep was bij de afgrond en de grond was los zand.

    Wij gingen rechtsom. Samen hebben we zijn fiets gedaan, daarna mijn fiets en toen hij z’n zoontje. Het was even spannend, maar we hebben onszelf kilometers omhoog bespaard. Hierna kon ik mijn route vervolgen. Eindbestemming is Bad Wimpfen. Morgen een pittige etappe ⛰️
    Read more