Satellite
Show on map
  • Day 14

    Via Verona of over Venetië

    July 23, 2023 in Italy ⋅ ⛅ 30 °C

    Na een mooie en vooral relaxte etappe, ben ik aangekomen in Bozen/Bolzano. De stad heeft een schilderachtig centrum en telt zo’n 108.000 inwoners.

    Na de inspanningen van gisteren was het vandaag dalen. Een gedeelte heb ik door een enorme boomgaard gefietst. Tussen de fruitbomen door was het heerlijk verkoelend. Beetje hetzelfde idee als de Fruituin Verbeek (Oldebroek), maar dan tig keer zo groot en omringt door bergpartijen. Ik heb nog getwijfeld om wat appels in mijn zak te stoppen, maar dat voelde niet goed; ik wil niet rondfietsen als beruchte appeldief.

    Dan het dilemma. Morgen fiets ik naar Trento en kan ik de keuze maken tussen de hoofdroute (langs het Gardameer, Verona) of de route over Venetië (70 km extra). Beide routes komen in Ferrara weer bij elkaar. Wordt vervolgd.

    Aanbevelingen zijn welkom!
    Read more