Satellite
Show on map
  • Day 21

    Cesenático E il mare

    July 30, 2023 in Italy ⋅ ☀️ 29 °C

    Na 19 dagen fietsen was het tijd om even uit te rusten. Waar kan dit beter dan aan de kust van het plaatsje Cesenático. De plek is mede bekend door de grote wielrenner Pantani; hier is zijn rustplaats.

    Vandaag fiets ik richting Ponte Messa. Onderweg kom ik langs San Marino. Eenmaal op de grens van Italië en de dwergstaat, heb ik er voor gekozen om door te fietsen. Het was warm en mijn drinkflessen waren leeg. Ook moest ik hiervoor extra klimmen; helaas geen San Marino voor mij. Hans zegt in het boekje dat het een echte ‘toerist trap’ is, dus het zal er druk wezen.

    De warmte is killing. Door de bossen voelt het wat koeler aan, maar fiets je door zand en stenen. De vliegen vinden het wel leuk als ik langskom razen. Ze razen vrolijk met mij mee..

    Eenmaal aangekomen in Ponte Messa wil ik een hotel zoeken. Wat blijkt? Is niks.
    Dichtstbijzijnd: Pennabilli, op 2,4 km afstand. Ik denk dat valt wel mee, dat is niet zover. Alleen is het 500 meter omhoog🏔️

    Ik heb nog niet zulke stijle heuvels gehad. Het was de fiets omhoog duwen 🧗‍♂️🚲

    Wel is er heel leuk nieuws. Er is op dit moment een bierfestival gaande afsluitend met een concert. Saluti! 🍻
    Read more