Try before you die

September 30, 2015 in China ⋅ 🌙 14 °C

Als je dan toch in China bent moet je toch ook een beetje overgeven aan de lokale eetgewoonten. Na de 'squid on a stick', het gepelde schorpioentje en de gekookte pezen, zijn we geen echte groentjes meer, maar we wilde ook weer niet meteen doorschieten. Dus stond op het menu: larven (in rupsvorm), larven (in coconvorm), sprinkhaan (zonder pootjes) en libelle (zonder vleugels)... Wel tepan yaki style bereid ;). Het blijkt best te knagen :) Soort krokante hapjes. Later krijgen we op straat nog iets aangeboden waarvan we denken dat het kwal was (weer op een stokje trouwens). Het avondeten blijft ook elke dag weer een uitdaging met de fantasierijke omschrijvingen. Zo bestellen we vandaag het gerecht: 'Ants climbing a tree'... Blijkt ook gewoon weer prima te zijn (glasnoodle met geruld vlees en wat groente). Naast het culinaire genieten, blijkt deze stad ook bijzonder fotogeniek. Elke hoek leidt weer tot een nieuw mooi steegje of pleintje. In het park (Black Dragon Pool) schieten we samen met 50 Chinezen het meest iconische plaatje van Lijiang (met de berg op de achtergrond) en genieten we relaxt van het zonnetje. Morgen gaan we weer hard sporten; dan staat de twee daagse hike door de bergen op het programma!Read more