Satellite
Show on map
  • Day 11–12

    England!

    November 3, 2023 in England ⋅ ⛅ 12 °C

    Så var resan tvärsöver från Österrike till England avklarad! 7 tåg på 28 timmar blev det. Det jobbigaste var lång bytestid i München, där det hällregnade - och att sova på tåget från midnatt till 06.00, med sittplats, trots ögonbindel. I synnerhet som jag blev väckt av en kvinna 30 minuter in i sömnen med att *hon* hade bokat sittplatsen jag satt på - hon också. Och så var det. Men jag hade bokat min sittplats efter hennes bokning, och då kan hon ha avbokat sin sittplats i mellantiden, ansåg konduktören.
    Kanaltåget fungerade bra, även om jag inte var så förtjust i stationen Bryssel Midi - dåligt skyltat. Desto trevligare att få åka Underground i London, om så bara 4 stationer, innan tåget till Bexhill där jag blev bjuden på fish'n'chips innan resan gick vidare med bil till Tonbridge där Åsa redan varit en vecka. Nu blir det två dagar utan tåg men (troligen) med mycket regn innan hemresan.
    Read more