Satellite
Show on map
  • Day 15–22

    Weiter... (till Neumünster iallafall...)

    November 7, 2023 in Germany ⋅ ☁️ 11 °C

    Lämnar Berlin, tågbyte i Hamburg (väldigt många tågstationer tycks byggas om, Berlins ska ta hand om flera nya linjer, lite oklart på vilken höjd, även Hamburgs och Münchens byggs om). 15 minuters försening från Hamburg, men jag har 47 minuter på mig för att byta i Köpenhamn så det ska nog gå bra.

    Köpenhamn ja, där kliver jag på näst sista tåget för denna resa, pendeln från Stockholms City blir det allra sista. Om nu planen håller... det är charmen med Interrail, ibland tvingas man tänka om. Är man i Köpenhamn kl 12 och vill undvika X2000 så *kan* man åka via Kalmar - Linköping - Eskilstuna till Stockholm, utan att behöva betala för en enda platsbiljett! Med en senare start krävs en hotellnatt i Växjö eller Kalmar...

    Jag återkommer med avslutningen, men det blir inte idag - om planen håller. Och jag har inte tröttnat på att åka tåg!

    PS Ja, plötsligt händer det. Just när jag ska ladda upp denna text. Mitt redan försenade tåg till Köpenhamn stannar oväntat i Neumünster pga en polisinsats någonstans på sträckan framöver. Oklart hur länge, vi ombeds att inte gå långt från tåget... Så helst ska insatsen avslutas inom 20 - 30 minuter, annars har jag en utmaning att hantera...
    Read more