Brazil
Socorro

Brasiliens GP

November 10, 2014 in Brazil ⋅ ⛅ 24 °C

Efter ett besök hos doktorn i lördags kväll och konstaterad bakterieinfektion äter jag nu penicillin och mår betydligt bättre. Tillräckligt bra för att se på Formel 1 igår som var hela anledningen till att vi stannade till här i Sao Paulo. Vilket var tur eftersom sjukvården här anses som bäst i hela sydamerika. Nu fick jag äntligen se ett formel 1 race live för första gången. Riktigt häftigt att höra ljudet och uppleva farten på riktigt, men det var lite svårt att hänga med och få överblick över hela racet, iom att kommentatorerna förstås pratade portugisiska.

Vi har inte hunnit se så mycket mer av Sao Paulo, gick en sväng längs en av huvudgatorna och det är en riktig affärsstad med många skyskrapor och mycket businessfolk. Men som överallt i Brasilien är det otroligt stora klyftor och mycket fattigdom och uteliggare.

Ikväll åker vi till Buenos Aires och det känns bra. Brasilien är ett fantastiskt land på många sätt och även om det finns otroligt mycket kvar att se så känner vi oss ganska klara med Brasilien för tillfället.
      /Mats

Stig Andersson

Kul att ni fick se och uppleva F1. Ni la ju ner rejält med vedermödor för att komma dit! Hoppas att ni klarar er från fortsatta problem med mage osv åtminstone ett bra tag framöver! Vi får hålla oss till fotbollsgalan på tv ikväll. Kram från oss i PR GC.

11/10/14Reply

Fina bilder från F 1-loppet. Jag gillar speciellt Christines keps! Ha det så bra på er fortsatta resa och hälsa till Larri med familj i Argentina.

11/10/14Reply

Socorro, SOC