Canada

Hot Sping Cove

April 19, 2017 in Canada ⋅ ☁️ 10 °C

Die Hot Spring Cove liegt ca. 50 Kilometer nördlich von Tofino. Heisse Quellen klingt ja immer gut und ich hatte auch die Hoffnung, das wir unterwegs auf Wahle treffen. Whale haben wir keine gesehen, dafür Sea Otter, Adler und Seehunde. Um an die heissen Quellen zu gelangen geht es von der Anlegestelle zu Fuss 2 Km über einen Holzsteg.

Die heissen Quellen selbst haben uns nun nicht wirklich umgehauen. Die Polls sind recht klein und def Wasserfall keine 2 Meter hoch, doch es ist ekn schöner Platz und wer mag kann auch bei kälterer Witterung baden gehen. Ein Unterstand mit 2 Umziehkabinen ist vorhanden.

July 25, 2015 in Canada ⋅ ⛅ 16 °C

Voor de middag hadden we een boottocht naar de hot springs cove geboekt. Deze liggen ruim 40 km ten noorden van Tofino. Met een kleine boot voeren we eerst tussen de eilanden en vervolgens over de open oceaan. Ondertussen zoekend naar sporen van wildlife. Al snel zagen we weer een visarend boven in een boom zitten en even verder lag een groep zeehonden op een kleine rotspartij.
    Eenmaal op de open oceaan zagen we al snel een walvis spuiten en vlak daarbij nog minstens twee anderen. Af en toe kwamen deze gigantische beesten even deels boven water. Na bijna 2 uur varen legde onze boot aan in een klein haventje en konden we naar de hot springs lopen. Aan de bron heeft het water hier een temperatuur van ruim 100 °C, wat in de kleine waterval afkoelt tot ca 50 °C en zich onderaan vermengd met het koude zeewater van slechts ca 13 °C. Het was zo lekker in het water dat we niet meer toekwamen aan onze meegbrachte picnic.
    Op de terugweg naar Tofino nam onze schipper een andere route, niet over de open oceaan maar meer tussen de eilandjes door. Op de eilanden zelf hebben we geen dieren meer gespot maar kort voor we terug waren in Tofino zagen we ineens een zeeotter liggen zonnebaden in het water. Het beest gaf ons net genoeg tijd voor het maken van een foto en verdween toen gauw onder water.
    Uiteindelijk was het ruim negen uur geweest voordat we weer terug waren in ons appartement waar we ons alsnog de voor de picnic bedoelde broodjes en salade hebben laten smaken.