Canada

Top 10 Travel Destinations British Columbia
    • Day 233

Rainforest Trail

May 17 in Canada ⋅ 🌬 12 °C

Im Pacific Rim Nationalpark müssen wir natürlich auch den Regenwald sehen.

Doch vorher geht es an den Long Beach zum Frühstücken. Ein 9km langer Sandstrand und ein Eldorado für Surfer. Morgens die Wellenreiter und Nachmittags die Windsurfer. Auch ein Kiter ist dabei.

Danach geht es zum Parkplatz des Rainforest Trail. Eigentlich sind es zwei, jeweils 1 km lang, einer rechts und einer links von der Straße.

Die beiden sind zwar kurz und sehr schön angelegt, haben aber jede Menge Stufen. Teilweise sind die Bäume hier über 800 Jahre alt.
      Interessant ist, das viele Bäume auf umgestürzten Bäumen wachsen. Leider sehen wir kaum Tiere aber die Bäume des Regenwalds sind schon sehr beeindruckend.

Auf dem Rückweg zum Campground haben wir noch einen Blick in eine Galerie, Roy Henry Vickers Gallery, geworfen. Schöne Kunst von Native People.

• Day 232

Ucluelet, Ancient Cedars

May 16 in Canada ⋅ 🌬 12 °C

Auf der andere Seite der Stadt gibt es noch einen Loop an Big Trees:

“Der Ancient Cedars Loop zeigt alte Sitka-Fichten, westliche Hemlocktannen und riesige rote Zedern (die ältesten Bäume auf der Ucluelet-Halbinsel). Zwei dieser Riesen werden auf ein Alter von über 800 Jahren geschätzt, und einer misst mehr als 12 Meter an seiner Basis. Die natürliche Aushöhlung der Zedern macht es schwierig, das genaue Alter zu bestimmen.”Read more

• Day 232

Ucluelet, Lighthouse Loop

May 16 in Canada ⋅ 🌬 12 °C

Wir müssen noch was einkaufen, und neben Tofino gibt es hier 30 km entfernt noch Ucluelet.
      Also fahren wir mal dorthin.

“Der Name des Ortes leitet sich vom Begriff für einen „Sicheren Hafen“ aus der Sprache der indianischen Bevölkerung ab, genauer gesagt der Yu-cluth-aht, die zu den Nuu-chah-nulth gehören. Die anglisierte Fassung des Namens dieser First Nation gab Ucluelet den Namen.”

Der Ort hat nicht viel zu bieten, aber es gibt hier ein paar schöne Trails zum laufen.

Vom Leuchtturm geht ein kleiner, knapp 3 km langer Loop ab. Sehr schön gemacht mit vielen Aussichtspunkten. Hier sehen wir auch zwei Banana Slug.

• Day 10

Logan Lake 2.0 - Vancoucer City

May 15 in Canada ⋅ ☁️ 20 °C

Good morning!

Manne was mooi op tijd wakker deze morgen. Gisteren heeft Anke met Manne ijsballen gemaakt met een dino er in. Dus om 07:00 zaten we aan tafel een ijsbal kapot te bikken met 2 plastic schroevendraaiers. Wilfred kon het niet aanzien dus ging maar ontbijt maken voor iedereen. Nadat de buiken gevuld waren en de corvee lijst weer afgevinkt was begonnen we aan onze rit naar Vancouver. We draaiden de snelweg op en daar kwamen we gedurende de 3 uur niet meer vanaf helaas. De omgeving werd met de minuut groener en groener en de dikke pick-up’s maakten plaats voor kleinere, moderne en vooral zuinigere auto’s. Onderweg bij het benzine station even gepauzeerd en 150 liter brandstof in de tank gepompt. De benzine is overigens niet duur met zo’n € 1.20 per liter, maar als je vervolgens 150 liter moet tanken is het alsnog een rib uit je lijf. Onze camper lust namelijk wel wat, gemiddeld zitten we op 1 op 4 momenteel. Maar goed dat mag de pret niet drukken en dat gaspedaaltje wordt daarom weer stevig ingedrukt naar ons rustpunt voor vandaag. We kamperen midden in de stad Vancouver. Compacte plekken die aan weerskanten gescheiden zijn door coniferen hagen. Omgeven door de geluiden van stadsverkeer, vliegtuigen, treinen en sirenes is dit toch even wennen na de afgelopen dagen behoorlijk in stilte te hebben geleefd. De camper zo goed als mogelijk waterpas gezet en gelijk door naar het binnenzwembad. Ondertussen stond de wasmachine van de camping mooi te draaien en toen we klaar waren met zwemmen kon de boel zo de droger in. Wilfred kocht een telefoonkabel van 10 meter die als waslijn fungeerde en zo hadden we de boel weer op de rit. Na het spelen in de speeltuin aten we aardappels met verse spinazie en kipfilet. Morgen gaan we met het openbaar vervoer proberen naar een binnen speelparadijs te gaan en een markt met verse producten waaronder vers gevangen zalmen.Read more

• Day 9

Logan Lake 2.0

May 14 in Canada ⋅ ☁️ 17 °C

Jullie zullen je wel afvragen waarom er Logan Lake 2.0 staat in plaatst van Whistler. Nou het verhaal is als volgt. Na een heerlijke ochtend met pannenkoeken en maple siroop gingen we even bij de vistrap kijken aan de andere kant van het meer. We hadden de camper weer vertrek klaar gemaakt en reden 5 minuten naar de overkant. Daar stond nog een immense dumper die werd gebruikt in de mijn hier in de buurt. Er zwommen veel forellen in de vistrap dus dat was leuk om te zien. Manne ging nog even spelen in de speeltuin en toen sloeg het noodlot toe. Wilfred kreeg migraine dus moest voor de aankomende uren op bed blijven liggen. We lieten de camper op de parkeerplaats staan en schoven het bed uit zodat Wilfred daar de tijd uit kon gaan zingen. In de tussentijd hebben Anke en Manne zich vermaakt met boekjes lezen, filmpjes kijken,knutselen en spelen in de speeltuin.
      Anke en Manne gingen aan de overkant van de weg nog even een ijsje halen en Manne kreeg zijn eerste eigen vishengel! Eenmaal terug gelopen zat Wilfred buiten aan een tafel, gelukkig die was weer wat in de benen! Na 6 uur op de parkeerplaats te hebben gestaan besloten we maar terug te rijden naar de camping waar we die morgen waren vertrokken. De rit richting Whistler was te lang dus leek ons dit een beter idee. We konden weer op ons oude vertrouwde plekje staan en we hebben de rest van de middag en avond nog gespeeld in de speeltuin en zelfs nog even met de nieuwe hengel gevist met ondertussen dino muziek uit de jukebox (er werd zelfs gedanst). Morgen rijden we vanuit hier zo’n 3 uur over de snelweg naar Vancouver. Niet de meest mooie route maar goed het is niet anders. We hebben daar een camping midden in het centrum met binnenzwembad dus dat is top!

• Day 8

Logan Lake

May 13 in Canada ⋅ ☁️ 14 °C

Terwijl ik een rondje loop rondom Logan Lake, leek het mij een goed moment om het volgende berichtje in te typen. Vanmorgen zijn we dus vertrokken vanuit Dutch Lake resort. De camping was oké… Hutje mutje op elkaar en veel Nederlanders. Maar goed dat zal wel door de naam komen. We hadden een rit van 2 uur voor de boeg met als tussenstop de grote Walmart in de plaats Kamloops. Wilfred verwisselde wat stekkertjes in de camper zodat Manne tijdens de rit een dvd kon kijken op het grote scherm. Anke had haar ogen dicht, Wilfred was aan het rijden en Manne keek dus een film. Kortom er werd weinig gesproken. (Ook wel eens fijn) Eenmaal aangekomen bij de Walmart kon het winkel feest weer gaan beginnen. Manne kon eindelijk zijn Paw Patrol horloge uitkiezen en Anke kon even wat kleding en zonnebrillen kopen. Met een goeie 160 euro aan boodschappen en een paar burgers van de gouden bogen verlieten we de keet weer om onze reis voort te zetten naar onze camping. We hadden vooraf gereserveerd dus konden zo aanschuiven. Een prachtige plek aan het water waar ik net omheen liep want ik ben inmiddels al weer terug. Een vonkel nieuwe speeltuin speciaal voor Manne en een meer met vis steiger en vol met forel. Er was een aardige Canadese meneer aan het vissen wat Manne toch wel interessant vond om te zien. Tot onze grote schrik liet Manne zijn speelballetje in het water vallen en wat denkt te? Die zonk mooi naar de booiem en Pappa kon ‘m uit medelijden er uit gaan halen. Zwembroek aan en gaan met die banaan. Tenminste dat dacht ik. Bliksem dat was mien toch echt te koud🤏🏼 Als troost mocht Manne de beste meneer helpen met vissen. En of je het gelooft of niet, die jongen heeft zijn eerste vis gevangen. Fantastic! Na de lasagne uit de oven te hebben opgeslobberd zagen we onze visvriend langs lopen met een klein schepnet met ducktape aan een 2meter lange tak geplakt; ja hoor, hij vist Manne z'n balletje van de booiem! Eind goed al goed en tijd voor de grote naar bed breng show.. Wilfred stelde zijn corvee uit en ging een stukje om het meer lopen (zie begin van de tekst). Tijdens zijn wandeling spotte hij nog Eddy the Eagle en bij terugkomst moest hij toch echt aan zijn corvee taken beginnen. Morgen weer een rit van een 3.5 uur voor de boeg richting Whistler.Read more

• Day 229

Tofino

May 13 in Canada ⋅ ☀️ 12 °C

Gestern gab es nichts zu berichten, einfach nur lesen, kochen und schlafen.

Heute bin ich (Ann hat sich weiter ausgeruht) nach Tofino gelaufen. 5 km hin, 5 km zurück.

Die Hälfte der Häuser sind Surf-Schulen oder Shops. Es ist ganz nett, aber man hat keinen richtig schönen Platz zum Wasser hin.Read more

• Day 7

Dutch Lake

May 12 in Canada ⋅ ☁️ 20 °C

Wachtend op de pizzabezorger schijf ik alvast een verhaal over deze reis dag. Vanmorgen na het ontbijt gingen Anke en Manne nog even naar de speeltuin. Wilfred ging even de vuilwater tank legen en de rest weer vullen met vers water. Nadat vrouw en kind waren ingestapt gingen we nog even naar het dorpje Jasper om wat boodschappen te doen en om een bakkie koffie te doen voor Moederdag. Manne kreeg nog een mooie dino drinkbeker en toen was het tijd om de rit richting Clearwater te starten. Een rit van ongeveer 3.5 uur waarbij we de Rocky’s achter ons lieten en het landschap van BC gingen ontdekken. De rivieren werden groter en sterker, de besneeuwde bergen werden bergen vol met sparren maar de uitgestrekte uitzichten en wegen bleven. Onderweg bij een rivier even een broodje eten en de benen strekken. Onderweg zag Anke en wolf en een zwarte beer lopen. Ah zie aan, daar komt onze pizza bezorger aangereden. De pizza’s waren echt delicious! Na het wandelden over de camping ging Manne weer lekker slapen en kort daarna volgden wij ook. Morgen zakken we verder af richting de kust nabij het plaatsje Kamloops.Read more

• Day 227–228

Bella Pacifica Campground

May 11 in Canada ⋅ 🌬 16 °C

Unser nächstes Ziel ist der Pacific Rim National Park. Es gibt einen Östlichen und einen Westlichen Teil. Im westlichen gibt es einen Campground “Long Beach”. Da wollen wir hin. Die Fahrt dorthin ist so, wie man sich Kanada vorstellt. Schneebedeckte Berge, glasklare Gebirgsflüsse, und Wald ohne Ende.

Im Internet war auf dem Campground nichts zu Reservieren und so versuchen wir es direkt, in der Hoffnung, es gibt ein paar “First come, first serve” Plätze. Dem ist aber leider nicht so und alles ist ausgebucht. Etwas weiter Richtung Tofino gibt es noch mehrere Plätze, die aber teilweise sehr teuer sind.

Auf dem “Bella Pacifica Campground” gibt es ein Angebot 3 Nächte stehen und 2 bezahlen. Und hier können wir uns sogar einen Platz aussuchen.

Es ist erstaunlich wieviel kälter es hier ist im Gegensatz zur Ostseite von Vancouver Island. So nehmen wir einen Platz weiter weg vom Strand, da es hier windstiller ist. Hier bleiben wir jetzt bis Mittwoch.

• Day 226

Columbia Bakery, wir sprechen deutsch

May 10 in Canada ⋅ ☀️ 23 °C

Es geht weiter in den Norden nach Nanaimo. Hier gibt es eine Bäckerei, die damit wirbt: wir sprechen deutsch!

Da müssen wir natürlich vorbei und es stimmt. Die Verkäuferin kommt aus Österreich und spricht deutsch. Das Brot dufte herrlich und wir entdecken noch viele andere Sachen aus Deutschland.

Beim Apfelstrudel und Bienenstich können wir nicht nein sagen, dazu einen Kaffee, super lecker.
      Es dauert nicht lange und der Besitzer, Rolf Hesser, kommt zu uns und erzählt uns, wie er nach Kanada gekommen ist.

Er ist mit dem Schiff nach New York, hat da aber keine Einreise Genehmigung bekommen. So ist er nach Toronto und wollte dort arbeiten. Da war es aber so kalt, das er nach Vancouver und dann nach Nanaimo gefahren ist. Dort war es warm und die Blumen haben geblüht, und so ist er hier gelandet und hat eine Bäckerei eröffnet. Inzwischen hat die einer seiner Söhne übernommen.

Dann kaufen wir noch etwas Brot und er hat sogar die neuste Ausgabe des Stern. Den haben wir ja schon ewig nicht mehr gelesen.
      Wieder eine tolle Bekanntschaft.

British Columbia, BC, Brits-Columbië, كولومبيا البريطانية, ܩܘܠܘܡܒܝܐ ܒܪܝܛܝܬܐ, Columbia Británica, Britaniya Kolumbiyası, Британ Колумбияһы, Правінцыя Брытанская Калумбія, Британска Колумбия, Britanska Kolumbija, Британиин Колумби, Colúmbia Britànica, Britská Kolumbie, Britisk Columbia, Βρετανική Κολομβία, Brita Kolumbio, Briti Columbia, Columbia Britainiarra, بریتیش کلمبیا, Brittiläinen Kolumbia, Colombie-Britannique, Britsk-Kolumbia, An Cholóim Bhriotanach, Columbia Bhreatannach, Kolumbia Vyretañagua, Yn Cholombey Ghoaldagh, קולומביה הבריטית, ब्रिटिश कोलम्बिया, Brit Columbia, Բրիտանական Կոլումբիա, Columbia Britannic, Breska Kólumbía, Columbia Britannica, ブリティッシュコロンビア州, ბრიტანეთის კოლუმბია, ಬ್ರಿಟಿಷ್‌‌ ಕೊಲಂಬಿಯಾ, 브리티시컬럼비아 주, Kolombi Bredennek, British Kolombiya, Cómbia Britannega, Columbia Britanega, Britų Kolumbija, Britu Kolumbija, Британска Колумбија, Бритиш Коламбиа, ब्रिटिश कोलंबिया, ဗြိတိသျှ ကိုလံဘီယာ ပြည်နယ်, Brits-Columbia, Colómbia Britanica, Британийы Колумби, ਬ੍ਰਿਟਿਸ਼ ਕੋਲੰਬੀਆ, Kolumbia Brytyjska, Columbia Britànica, برطانوی کولمبیا, Colúmbia Britânica, British Columbia pruwinsya, Columbia Britanică, Британская Колумбия, Colùmbia Britànnica, Breetish Columbie, Brėtu Kolumbėjė, Britská Kolumbia, Kolumbia Britanike, British Kolumbia, Brytyjsko Kolůmbijo, பிரிட்டிசு கொலம்பியா, รัฐบริติชโคลัมเบีย, Britanya Kolumbiyası, Britani Kolumbiye, Британська Колумбія, برٹش کولمبیا, Britaniya Kolumbiyasi, Cołonbia Britànica, ბრიტანეთიშ კოლუმბია, בריטישע קאלומביע, 卑詩省, 不列颠哥伦比亚