China
Yingmenkou

Here you’ll find travel reports about Yingmenkou. Discover travel destinations in China of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day54

54. nap: Érkezés Chengduba

November 27, 2017 in China

(Az előző rész tartalmából: hőseink éppen felpattannak a Chengduba induló vonatra, hogy megkezdjék utazásukat Szecsuán földjére.)

Előzetesen kicsit tartottunk ettől az úttól: sok görbe sztorit olvastunk kínai vonatozásokról, de mint utólag kiderült, félelmünk most teljesen alaptalan volt. Egy idősebb nővel és a lányával osztoztunk egy négyfős kabinon, ők végig vagy aludtak vagy csöndben nyomkodták a telefonjaikat, szóval nem sok vizet zavartak. Az anyuka este kicsit horkolt, de messze volt még attól a szinttől, ami kifogna a füldugóimon.

Az persze az első pillanatban nyilvánvalóvá vált, hogy nem fogunk kazah szintű szolgáltatásokban részesülni: ott minden utas felszálláskor tiszta ágyneműt és törölközőt kap, itt meg letakaríthattam a szotyimaradványokat a széttúrt ágyamról. Nem baj, nem hiába cipeljük magunkkal a hálózsákbélést!

A 16 órás út közel felét átaludtam, de reggel fél nyolckor szerencsére felkapcsolták a lámpákat a kocsikban és elindult valami rettenetes kínai zene a hangosbemondóból. Sokszorosan áldassék a neve annak, aki ezt kitalálta!

Chengduig más meglepetésben már szerencsére nem volt részünk. Az állomáson örömmel konstatáltuk, hogy legalább 14-15 fok van, végre elindultunk a melegebb éghajlatok felé!

A hostelig (Mrs. Panda - a neve tökéletesen fedi a tematikát, még az étteremben is egy plüss pandát adtak a rendelésekhez) kényelmes és modern metrókkal mentünk, lepakoltunk majd elindultunk bejárni a környéket. Chengdu központjában szálltunk meg, úgyhogy széles sugárutak és méretes toronyházak között császkáltunk vacsora (fantáziátlan, szinte üres leves tésztával) és bolt (Carrefour) után kutatva.

Visszafele kis kitérővel jöttünk (benéztem az egyik kereszteződést), közben be is esteledett, így megcsodálhattuk a belvárost éjszakai pompájában is. Nekem nagyon bejött, az első benyomások határozottan jók voltak Chengduban. Már csak a pandalátogatás sikerüljön jól és egy rossz szavam sem lesz!

• Day59

59. nap: Indulás Kunmingba

December 2, 2017 in China

A nap fénypontja kétségkívül a reggelink volt, amit még a Mrs. Pandában fogyasztottunk el. Judit már kezdte kicsit unni a Fuma Pie diétát (ez előrecsomagolt piskóta mindenféle ízesítéssel - szerintem az epres a legjobb), úgyhogy lementünk kontinentális reggeliért a hostel konyhájára. Ez toastot, tojást és sajtot jelentett, mégis üditő volt ennyi idő után.

A vonatunk csak 1-kor indult Chengduból, így elég ráérősen készülődtünk. Az út 18 óra Kunmingig, a nap legnagyobb izgalma az volt, hogy kiket sorsol majd mellénk az élet útitársnak.

Az első eresztés két fiatalabb srác volt, akik egyből cigivel kínáltak a kínai-magyar örök barátság jegyében. Szerencsére a kabinban nem gyújtottak rá, amiért nem tudtunk elég hálásak lenni nekik. Igazából nem sok vizet zavartak, főleg aludtak illetve a mobiljukat nyomogatták.

A vonat közben elképesztő tájon haladt keresztül. Órákon át a Jangce mellett utaztunk, gyönyörű kanyonok és hegyek között. Nagy kár, hogy nem tudtunk Szecsuánban több időt eltölteni, mert a vonatút alapján szenzációs természeti adottságai vannak a tartománynak!

Sötétedés után a srácok leszálltak (a szemetüket viszont ott hagyták a vonaton, ami furcsa módon senkit sem zavart rajtunk kívül) és kaptunk egy tibeti aranyművest a helyükre. Megmutatta néhány munkáját a telefonján, nagyon ügyes a srác. A gyűrűjét is magának csinálta, amiről még az én hozzá nem értő szemeim is látták, hogy iszonyú igényes munka.

Az utolsó útitársak már éjszaka csatlakoztak hozzánk. Az egyikük (a magas nyulánk) kb. felmászott az ágyra és elaludt, de a másik fickó (pici pocakos) annyira belelkesült a tudattól, hogy két európaival utazik együtt, hogy másfél órán át mesélt az életéről. Felvettük egymást WeChaten, volt közös selfie, megpróbálta elmondani mivel foglalkozik, megmutatta a teljesen kínaiul írt szabadalmat amin dolgozik és mesélt a népéről (merthogy ő a Yi kisebbség büszke tagja).

Fél egy körül kezdtem félreérthetetlen jeleit adni annak, hogy én már rohadt álmos vagyok és most lefekszem aludni, amit aranyosan tudomásul vett, elköszönt tőlem és felmászott az ágyára - hogy aztán onnan folytassa az üzengetést. Úgy látszik a kínaiak még álmukban is tudnak mobilozni...