Satellite
Show on map

We surfen maar wat

October 13, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 19 °C

'S ochtends eerst maar eens de camper verplaatsen, van hippie dorp naar glamping resort. We hadden toch stroom nodig en wilde wel even wat meer ruimte dan alleen een krappe parkeerplek. Vanaf daar maar gelijk naar het hostel voor de surfspullen en zo het strand op en de eerste beste golf pakken die we zagen. Elke keer wel gechecked of het een veilige plek was en of er andere surfers in de buurt waren, maar om er niet tussen te zitten net ff ernaast gesurft. Het gevolg bleek ook later dat de golven hier hoger zijn en korter vallen. Als je kon staan dan was het in de tube niet langer dan 1 tot 4 seconden en dan was het verder in schuim meevaren tot je de grond raakte in nog eens 4 seconden.
    De golven waren dus een leuke uitdaging en na wat mislukte pogingen kreeg ik (Daan) van een andere surfer wat surf tips. Ik wilde een wat kleiner board proberen dit keer zodat ik makkelijker door de golven kon duiken maar met een kleiner board kiep je sneller voorover dus moest wel peddelen voorop maar zodra je snelheid had naar achter en je board op. Het duurde een paar golven voordat ik zelf erachter kwam dat ik niet meer recht met de golf mee moest maar schuin om niet te snel te duiken en langer te kunnen gaan staan. Maar schuin is best lastig met opstaan dus oefenen oefenen oefenen. Rond 12e was de kentering dus ff maar niet surfen en rust pakken, en rond 1e nog ff anderhalf uurt tot het laagtij zou worden en de zee ook ineens leeg was. Alsof er een haai zwom 😋. Maris haar board leash brak ook los dus die stopte ermee. Ik ging nog even op haar board met mijn leash en merkte dat dat toch wel makkelijker golven pakken was, alleen was nu toch wel snel uitgeput en dan is het wel klaar.
    Om half 3 waren we terug bij het hostel en leverde de boards in daar even afspoelen en naar Byron center voor lunch. Daar Epic burgers en een corona gescoord. Nog even naar de supermarkt voor kip en meer corona om het zelfgemaakte mega pittige Indische eten te blussen. Maar daarvoor nog een flinke wandeling gemaakt over het strand, richting de vuurtoren, maar tijdens de zonsondergang heerlijk gestrand op Wategos beach en de fles wijn gedronken van de wijnproeverij terwijl we naar de surfers keken en wat leuke kiekjes maakten👍🏼. Met volle maan terug gelopen en eten en erna toch echt slapen.