Satellite
Show on map

Indruk wekkende laatste dag

November 3, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Onze laatste volle dag op Hawaii. Wat is de tijd snel voorbij gegaan en wat hebben we ervan genoten! We besloten deze dag naar Pearl Harbor te gaan. We bezoeken als eerste het Memorial van het battleship de Arizona. Het grootste battleship dat ze destijds hadden, wat voor ruim 900 bemanningsleden hun graf is geworden. De lichamen hebben ze er nooit uitgehaald, en de mensen die daar op de Arizona gewerkt hebben maar het overleefd hebben, worden daar alsnog 'begraven' (gecremeerd in een kistje het wrak ingebracht). Nadat we teruggekeerd zijn met de boot, krijgen we via onze audio guide nog veel meer informatie over hoe het er allemaal aan toe ging vlak voor de aanval, tijdens en na de aanval op Pearl Harbor. Daarna bezochten we de USS Bowfin Submarine. Echt bizar hoeveel mensen er aan boord werkten van zo'n 'klein' schip😅. Men kon niet eens tegelijk slapen... we besloten om nog even een bezoekje te brengen aan het Missouri Battleship. Ook een schip wat is gezonken tijdens de gebeurtenissen van Pearl Harbor, maar die ze hebben herstelt in verbeterde glorie en daarna nog heeft meegevaren in andere oorlogen. Als laatste brengen we nog een bezoekje aan het Pearl Harbor Aviation museum, waar ze nog vliegtuigen hebben staan die belangrijk zijn geweest ten tijde van de oorlog. Erg indrukwekkend allemaal! Uiteindelijk hebben we ook best veel tijd doorgebracht, waardoor het tijd werd om de gehuurde auto in te leveren en terug te lopen naar Waikiki beach en belandden we in The Beach bar. Hier hebben we een paar heerlijke cocktails gedronken (die goed binnenkwamen op een lege maag😅) en genoten van onze laatste zonsondergang in Hawaii. Toen de zon onder was en de cocktails op waren, zijn we terug gelopen naar ons hotel om even snel te douchen. We sluiten onze avond af bij het Hard Rock cafe met een paar heerlijke burgers. Nadat we onze koffers gepakt hadden (en een zoektocht naar een paspoort, die in de cameratas bleek te zitten waar we allebei al 3x in gekeken hadden) vielen we moe maar voldaan (van de alcohol) snel in slaap. De laatste avond was een feit, morgen beginnen we aan onze terugreis naar NL😘😘Read more