France
Cognocoli-Monticchi

Søndag på Korsika

October 23, 2022 in France ⋅ 🌙 21 °C

Det er første gang vi har sovet med alle vinduer åbne i Passepartout, og han er slet ikke vant til sådan en varme! Køleskabet kører næsten uafbrudt, og bruger mere strøm end solcellen kan nå at producere, når vi holder stille om dagen! Måske er dets kompressor lidt træt, eller også er Passepartout (og os) bare mere skabt til højderne og lavere temperaturer?! Men der er ellers meget dejligt her, for der er en let brise fra havet og vandets temperatur er hel perfekt, og vi får taget lidt revanche, for alle de bjergsøer vi ikke har fået badet i i år!

Så vi tilbringer formiddagen ved Arone, og kører så videre under siestaen til bugten Sagone, hvor der også er en fin sandstrand, og hvor vi tager en eftermiddagsdukkert. Og sidst på dagen kører vi så videre mod syd, uden om storbyen Ajaccio, og en smule op i højden igen, hvor det er et par grader køligere (under 20 grader), og her holder vi for i nat, og det var så den søndag på Korsika!

Cognocoli-Monticchi, Cugnòculu, Коньйоколи-Монтикки, Коньоколи-Монтикки, Коњоколи Монтики, Коньйоколі-Монтіккі, FRONY, Q34795930