Greece
Agios Georgios Feron

Olympus berg!

July 9, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 31 °C

Op tijd opgestaan om naar de Olympus berg te gaan. Na zo’n 1 1/2 uur rijden komen we aan in het plaatsje Litochoro waar we eerst een lekker kop koffie drinken. Daarna gaan we eerst weer een oud klooster bekijken. Dit is toch op de weg waar we gaan wandelen. Aangekomen bij het Dionysos klooster nog een kleine wandeling er naar toe. Ze zijn het langzaamaan aan het opknappen en het ziet er mooi uit. Daarna doorrijden naar het begin van onze wandeltocht. Bij Prionia is het eindpunt waar we eerst nog een sandwich eten voordat we omhoog klimmen. En daar begint de tocht omhoog. Eerst nog een watervalletje bekijken en weer klimmen. Het is een mooie tocht. Onderweg nog met iemand uit Thailand gesproken die er met 2 kleine kinderen aan het wandelen was. Ze hebben overnacht in een hut en waren nu weer onderweg naar beneden. We zijn nog een klein stuk omhoog geklommen om wat foto’s te maken van de Olympus berg. We zagen maar een klein stukje. Daarna weer naar beneden. Het was zeker de moeite waard. Even wat drinken en weer verder naar het bad van Zeus. Tja wat zal ik daarvan zeggen. Is een leuke wandeling daar naartoe en het bad was ook wel aardig. Daarna richting ons hotel. Lekker ‘s avonds uit wezen eten bij Kirsta in het dorp.Read more

Ágios Geórgios Ferón, Agios Georgios Feron, Άγιος Γεώργιος Φερών, Μικρά Φερά