Pidurangala Rock

March 11, 2017 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 26 °C

Vanaf een mini stationnetje omgeven door een groen heuvellandschap, namen we een tuktuk naar Sigiriya. Daar moesten we nog op zoek naar een slaapplaats. De tuk tuk chauffeur zei dat hij wel een goede plek wist. We namen een kijkje in een kamer van Flower Inn guest house toen de vrouw ons vertelde dat ze tuk tuk chauffeur nu commissie moest geven omdat hij ons hierheen had gebracht. Heel even leek het erop alsof we met haar een plannetje konden maken door te zeggen dat we zelf nog verder wilde kijken, maar toen zei ze dat de chauffeur ons dan zou gaan volgen. Bizar hoe ze het toch elke keer weer voor elkaar krijgen en er geld mee vangen.

Na de lange rit hebben we onszelf getrakteerd op een mega lekkere lunch. Rijst met groenten en curry. En de aller lekkerste mangojuice ter wereld!!! Zo vers en puur. We waren de enige klanten in het familierestaurantje dus werden van alle kanten goed bekeken ;) Na een kort gesprekje in gebrekkig Engels vroegen we hoe we het beste naar Pidurangala Rock konden gaan. Ze boden ons aan met de scooter naar Pidurangala Rock te brengen. Daar zeiden we geen nee tegen natuurlijk!