Satellite
Show on map

Rauđasandur - Bjarnarhöfn - Olafsvik

May 22, 2016 in Iceland ⋅ ☀️ 8 °C

Een eerder korte entry dit keer gezien we een lange autorit voor de boeg hadden met weinig sightseeing.

Eerst nog langs Rauđasandur gereden om de speciale diepgele kleur (bijna oker) van het zand te bezichtigen. Hierna begon de grote trip naar het Snaefellsnes peninsula met een korte stop ter hoogte van de Bjarnarhöfn lavavelden. Onwezelijke rotsfortmaties overgroeid met mos. Dit mos is stoffig en krijgt blijkbaar een helder groene kleur indien het stof eraf regent.. Dit effect hadden we door het gebrek aan regen (ocharme) nog niet gezien. We beslisten dit na te bootsen door met onze koude thee uit de thermos een klein plekje te begieten en inderdaad, een felgroene plek kwam tevoorschijn.

We kwamen vroeg aan op de camping van Olafsvík en konden op tijd eten. Hierna toch nog een uurtje kunnen zonnebaden (enkel het gezicht dan). Ook nog Ijslanders (paard) proberen fortograferen terwijl ze aan het spelen waren.. Jammer genoeg draaiden ze zich allemaal met de 'rug' naar ons. Minder fotogenieke beesten dus.