September - November 2014

Kandy,Nuwara Eliya,Horton Plains,Mirissa

November 2, 2014 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 19 °C

De eerste dag in Kandy zijn we ineens doorgereden naar Pinnawala, hier is er een olifantenopvang. We liepen daar tussen de olifanten die zaten te badderen en eten. Veel kleintjes ook! We hebben een olifant een paar banaantjes kunnen geven! Voor ons middageten zijn we naar een restaurant geweest dat een heel mooi uitzicht had op de bergen. Het eten was ook wel lekker! In de namiddag zijn we terug naar Kandy gereden om de Tempel van de Tand van Boeddha te gaan bekijken. Prachtige tempel! Was ook een groot terrein! Heel indrukwekkend. Na dit bezoek zijn we er ene gaan drinken omdat het te vroeg was om te eten. We hebben een lekkere fruit juice gedronken in een heel chic hotel :)
    Omdat we wilden gaan eten in Kentucky Fried Chicken (junkfood), wandelden we er naartoe maar zijn we eerst in een shopping mall beland. Hier heb ik een sari gekocht! Misschien niet zo slim maar ik vind er wel iets op haha!
    Uiteindelijk hebben we ander junkfood gegeten, Burger King! Smaakte toch wel eens.

Toen was het al wat later en donker en gingen we terug naar het hotel. Nogal een dwaze rit, we vonden het hotel maar niet. De gps werkte ook niet zo goed. We hebben sommige weggetjes 4 keer gedaan. En toen zijn we gewoon terug afgedaald en alles opnieuw gedaan door bordjes te zoeken van het hotel. Is uiteindelijk toch gelukt! Gekke bergweg, soms echt heel steil!

De dag erna zijn we doorgereden naar een theeplantage (we vermoeden de oudste en/of de grootste): Mackwoods. Hier hebben we een rondleiding gekregen en werd ons het procédé uitgelegd hoe zij zwarte thee maken. Na deze rondleiding kregen we ineens een theetje en gebakje. Was echt heeeel lekker. Hebben we toch ineens wat thee gekocht! Toen gingen we weer op weg naar Nuwara Eliya. Het was duidelijk dat we weer in de bergen zaten: de Sri Lankanen hadden allemaal dikke jassen of truien of mutsen op, voor ons werd het lopen in t-shirt dragelijk. Ons hotelletje in Nuwara Eliya was heel netjes en gezellig, leek een soort chaletje. Het was er wel koud binnen. Echt gek dat je maar een paar uur moet rijden om van tropische temperaturen naar koele gebergtes te geraken.

We zijn voor onze middag een paar hartige gebakjes gaan eten en daarna Nuwara Eliya eens rondgereden (het regende). We zijn erna maar even gaan rusten in het hotel. 'S avonds hebben we gegeten in een pub waar ze Lion Lager op tap en lekkere fried rice hadden! Vroeg gaan slapen, de dag erna was het vroeg dag!

We zijn om 5u vertrokken naar Horton Plains om een wandeling te doen naar World's End. Was een mooie wandeling, toch 9km, en soms een beetje pittig. Het was ook echt koud, trui en jas waren niet overbodig. En mistig, enorm mistig. Bij het binnenrijden naar het visitor centre hebben we al Samba herten gezien, zijn enorm mooie beesten. De wandeling was heel fijn, de vegetatie was ook volledig anders, geen palmbomen maar soms naaldbomen. We kwamen als eerste aan bij World's End, en gelukkig, de mist was juist een beetje opgeklaard zodat we het dal konden zien, 2km dieper. En de afgrond was gewoon recht naar beneden. We hebben ons boterhammetjes hier opgegeten en hebben toen allemaal Chinezen zien toekomen. Sommige hadden gewoon sandaaltjes aan of een witte lange broek/jurk. Die mensen zijn gek. En lawaai maken! We vervolgden de weg naar Baker Falls, een grote waterval. Denderde er goed vandoor! Na het afronden van de wandelroute zijn we op weg gegaan naar zon zee en strand! Matara! De weg hiernaartoe was helemaal door de bergen, bochtig en lang. We zijn ook in de buurt geweest van het dorp waar er mensen gestorven zijn door een modderstroom. De dorpen er rond leken ook geteisterd door hevige regen en veel aardeverschuivingen, sommige groot, andere kleiner.

We zijn hier om 17u aangekomen en hebben nog eventjes in zee kunnen zwemmen. We hebben die avond een lekkere mix grill van zeevruchten gegeten, was echt geen geld! 7€ of zoiets. Lagen calamares op, scampi, krab en tonijn! Mnammie! We zaten recht aan het strand bij het eten.

Het hotel staat recht aan het strand! Onze kamer ligt aan de andere kant van de straat maar we kunnen vanaf een gemeenschappelijk terrasje toch naar de zee kijken. Een belangrijk minpunt aan de kamer: klein en geen airco!

Veel rust hebben we niet kunnen nemen, de dag erop (gisteren) zijn we om 6.15 vertrokken om te gaan wh(e)ale watchen! Was heel goed verzorgd, we kregen een ontbijtje op de boot en veel water. Ook gingen ze rond met touristil voor het vertrekken. Heb er toch maar eentje genomen, Rita ook. Het was een trip van 4u, waarvan we 3u hebben gevaren, we zaten ver op zee. Heb me niet slecht gevoeld, Rita spijtig genoeg wel.

We hebben blauwe vinvissen gezien! Zomaar eventjes het grootste zoogdier ter wereld. Na een uurtje kijken en zoeken waar ze weer boven zouden komen zijn we terug naar land gegaan. Veel mensen waren daar dankbaar om (de mensen met kotszakjes). Daarna zijn we gaan eten in Reef's Edge seafood restaurant, was ook weer een prachtig uitzicht, soms zagen we in de golven ook schilpaddenkopjes opduiken. Ook hier hebben we een mix grill gegeten, was lekker!

De namiddag hebben we gebruikt om wat te dutten en wat te zwemmen in zee of wandelen op het strand. We hebben nog eens in het hotel gegeten. En vandaag: naar Unawatuna! hakuna matata!

Groentjeeees,
    M&B

Ps: in Nuwara Eliya hebben we per ongeluk een dierbaar knuffelbeestje achtergelaten. De vriendelijke eigenaar heeft het op de post gedaan en normaal zijn we morgen weer herenigd met Mr T! (De manatee).

Sorry voor de vertraging!

October 28, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag is de vijfde dag van de roadtrip doorheen Sri Lanka!

Vrijdag 24/10 was onze snelsnel-alles-wassendag en op de middag vertrokken naar Negombo om Robert en Rita op te halen en erna door te rijden naar Kalpitiya! We zijn daar net voor zonsondergang toegekomen en was een heel fijn hotelletje met een prachtig uitzicht op de duinen en de zee. We hebben die avond lekker gegeten, verse vis en scampi! Het hutje waar we sliepen was gemaakt uit riet en palmbladeren, redelijk exotisch dus!

De dag erna werden we allemaal vroeg wakker met de opgaande zon en de oproep om tot Mekka te bidden in de verte. Vanuit het hutje had je gewoon zicht op zee, doorheen het riet. Na een uitgebreid ontbijt met fruit en ei en toast zijn wegaan zwemmen in de lagune. Het was er zo ondiep dat we bijna 100m ver in het water zijn kunnen gaan! Na het zwemmen hebben we snel een douche genomen onder open hemel en zijn we doorgereden naar Anuradhapura. Hier zijn we in de vroege namiddag toegekomen. Omdat we niet direct wilden rusten, zijn we naar Mihinthale gegaan. Dit is één van de heiligste plekken van Sri Lanka. Het is de tweede keer dat Bryan en ik hier waren maar blijft toch de moeite. Is een ietwat lastige beklimming, maar als vele oude vrouwtjes die kunnen doen, dan wij toch ook! Hierna een rustige avond en vroeg gaan slapen.

De reden hiervoor: we moesten om 5.30 vertrekken naar Wilpattu National Park. Het was safaridag!! En wat een dag, we hebben echt superveel gezien. We hadden echt superveel geluk! We waren 2 minuten vertrokken en we zagen al een kudde varkens! (Pumba's). Hierna hebben we enorm veel vogels gezien, herten (zoals het indrukwekkende samba hert. Ineens stond er een mannetje op de weg, was een heel mooi beest). We hebben olifanten gezien, badende varkens, krokodillen, schilpadden en aapjes. En ook 2 luipaarden. Het tweede luipaard hebben we van op 10m gezien. Lag gewoon te chillen! Was echt ongelooflijk!! Wat een mooi en majesteus beest. Er zijn toch wel 1000 foto's getrokken denk ik. En terecht!
    Het was een lange dag, we waren om 19u terug thuis. Die avond hebben we kotthu gegeten!

De dag erna zijn we de heilige stad van Anuradhapura gaan bezoeken met een paar ruines, een hele grote dagoba en de heilige bodhi boom. De boom in Anuradhapura zou een originele stek zijn van de bodhi boom waaronder Boeddha de verlichting heeft bereikt. Hele mooie en rustgevende tempel. Daarna hadden we het zo warm gekregen dat we naar het hotel zijn gegaan om een namiddag te rusten. Die avond zijn we indisch gaan eten en het was heel lekker!

De dag erna was onze laatste dag in Anuradhapura en zijn we doorgereden richting Kandy! We hebben eerst een tussenstop gemaakt in Polonnaruwa! Dit is een grote ruine van een paleis. We hebben hier een fiets gehuurd en zijn rond gereden, was enorm groot! Alle ruines waren ook bijna perfect bewaard gebleven, heel indukwekkend. Toen het te warm werd om te fietsen hebben we besloten om richting Dambulla te rijden, de rotstempel. Omdat het enorm hard regende toen we toekwamen, hebben we beslist de beklimming niet te doen (glad en gevaarlijk). Van daaruit zijn we doorgereden naar Kandy. Het hotelletje ligt heel indrukwekkend met een heel mooi uitzicht! Het is niet super proper of gezellig, maar het uitzicht hebben ze zeker mee. De weg ernaartoe (smal bergweggetje) was wel een mop. We zijn vaak verkeerd gereden en het was echt wel manoevreren om naar boven te geraken (soms in héél scherpe hoek). We hebben gisteren avond ineens een zot onweer meegemaakt in de bergen.
    Foto's en meer uitleg volgt nog!

Duiken en stranden

October 19, 2014 in Sri Lanka ⋅ ☀️ 15 °C

Jaaaaa het is gelukt! Vanmorgend toen we opstonden, keken we buiten en het zonnetje scheen fel! Rond 9u hebben we gebeld naar de duikclub en de eigenaar zei ons dat het vandaag mogelijk zou zijn om te duiken! Beter nog: wij zouden de eerste klanten van het seizoen zijn! Hipster duikers.

Om 9u30 zijn we opgepikt met de tuk. In de duikclub zelf heb ik dan een korte uitleg gekregen over het materiaal, we hebben samen uitleg gekregen over de omstandigheden en de plaats waar we zouden duiken en dan zijn we erin gevlogen. Eerst ben ik met alle materiaal al aan in het ondiepe water gaan oefenenen op een paar technieken: ademen, tekens oefenen onderwater en ook mijn masker leegblazen als er water in zou komen. Dat laatste is eigenlijk echt niet gemakkelijk, maar is zonder problemen gelukt!

Dan zijn we het baaitje voorbij gevaren en is het anker uitgegooid. Dit hebben we naar de diepte gevolgd. De zichtbaarheid was de eerste 6-7m echt slecht, maar daarna klaarde het al op :) Goed de oortjes vrijmaken voor de druk en verder!

De plaats waar we zijn gaan duiken was 'Gala pita gala' of 'steen voorbij steen'. Op deze steen zaten héél veel visjes! Ik ben bovenaan de steen en een klein beetje langs de wanden gebleven met mijn persoonlijke buddy heel dicht bij mij, die liet me pas op het einde af en toe eens los! Hij checkte ook altijd of alles ok was, moest ik met iets beginnen froemelen, kwam hij checken of het ok was. Bryan had een eigen buddy (hij heeft een Advanced Open Water certificaat van PADI) en zij zijn langs die steen afgezakt tot de bodem daar. 24 meter diepte! En op het einde kwamen ze weer naar boven en hingen we met zijn 4 een beetje rond. Na wat dan een klein halfuurtje leek, zijn we rustig naar de oppervlakte gegaan. Toen ik boven kwam, was ik verbaasd te zien dat ik helemaal niet zoveel zuurstof had opgebruikt! En dat we eigenlijk 45min hadden gedoken, was zo snel om! Een goed teken, wilt zeggen dat ik rustig en relax was tijdens het duiken, zoals het moet he :) Is wel enorm vermoeiend, wou een dutje doen erna. We zijn krachten gaan opdoen door te douchen en lunchen in het hotel.

Na het uitchecken zijn we naar Jungle Beach gegaan, een soort insider pareltje van een strand. Was een zalige namiddag nog! Cocktails met vers fruit! Mnammie. Daarna onze bagage gaan oppikken en met spijt in het hartje naar de bus gegaan. Egg hoppers voor ons diner en nog rustig aan vanavond!

Ik zou zeggen dat we onze twee jaar in stijl hebben gevierd! :)

De fototjes zijn van Galle Fort en van vandaag!

Toedeledoki!
    B&M

Laatste werkweken!

October 18, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 11 °C

De werkdagen kabbelden rustig voort. Soms met wat meer werk, vaak met redelijk weinig! Bryan heeft daardoor de derde Lord Of The Rings boek uitgelezen, ik de eerste en derde van Harry Potter!

Deze woensdag zijn we op trip geweest met de baas van de NGO! We zijn naar een shanty (sloppenwijk) gegaan, waar indertijd (midden 1990) zelfs de mensen van de NGO niet heen durfden. Ze hebben daar sanitaire voorzieningen aangelegd en drainage/riool systeem. Toen waren er 150 huisjes, nu was alles volgebouwd rondom de sanitaire blokken! Het was er PROPER, niet zoals je je zou voorstellen van een sloppenwijk. De mensen waren énorm vriendelijk, en keken met plezier terug naar foto's die uit die tijd zijn genomen. We waren verrast, de sanitair macheerde nog, werd druk gebruikt en de wijk leek sterk aan elkaar te hangen. Ook werd er een volksvergaderzaaltje gebouwd, dat ook nu nog wordt gebruikt!

Een geslaagd en duurzaam project dat zelfs 20 jaar na datum doorwerkt. Foto's volgen!

Daarna zijn we met een bootje gaan varen op Lake Bolgoda. Prachtig meer en mangroves, zoemde met leven en kakelde van de vogeltjes! Dit was ook te danken aan EMACE. Zij hebben ervoor gezorgd dat er een bufferzone is van de mangrove waar hotels of andere huisjes niet mogen staan. Ze hebben de industrie zover gekregen hun vuil niet meet te dumpen en sommige afvalstoffen worden nu zelfs met winst doorverkocht aan de betonindustrie.

En Bryan heeft uit een kokosnoot gedronken op de weg terug (leek een rare toerist in de auto!).
    Omdat de baas in Moratuwa woont (20km ten zuiden van Athurugiriya) hebben we nog een helse tocht in een tuktuk gemaakt in stormweer. De tuk leek het soms moeilijk te hebben door stroomopwaarts te moeten rijden in het neerdenderende water! We zijn er heelhuids geraakt!

En nu zitten we in Unawatuna, super mooi hotelletje! Nooit gedacht heritage hotel. Gisteren zijn we aangekomen en hebben we ineens genoten van een ayurvedische massage omdat Bryan last had van zijn rug (door slechte matras) en ik van mijn schouders (ook door slechte matras). De mensen van het hotel zijn zeer vriendelijk en we beslisten om er een gezellig rustig avondje van te maken aangezien het weer tegensloeg en het al donker begon te worden. Iemand van het hotel liet ons weten dat er enkele verse vissen waren waar we, als we er zin in hadden, uit mochten kiezen voor het avondeten. We kozen de grootste voor ons twee samen. Voor dat we onze vis konden opeten, hebben we twee schaakpartijtjes gehouden. Bryan is beide keren gewonnen. Daarna kregen we de vis, deze werd gegrilld en we kregen er lekkere frietjes een een fris slaatje bij!

Daarna heeft Bryan als dessert een bord fruit besteld (2 stukken papaya, 2 banaantjes, 4 stukken ananas en 2 stukken watermeloen) voor 2€ en ik een Banana Blast: vanilleijs, banaan, cashewnoten en honing. SMULLEN!

Op deze moment zitten beteuterd aan de ontbijttafel. Normaal zouden we gaan duiken deze ochtend, maar het weer laat het jammer genoeg niet toe. Hopen dat het morgen wel kan, anders moeten we echt wel terugkomen. Deze duikclub is blijkbaar een van de beste uit Sri Lanka.

Wat we nu zullen doen? Boekje lezen, schaken, we zien wel! Als de regen een beetje stopt, kunnen we Galle gaan ontdekken!

Groetjes!
    B&M

Werkweek 3

October 7, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 25 °C

Weer eventjes geleden. Eigenlijk niet zoveel te vertellen. We zijn het hier al goed gewoon, zelfs het met de hand wassen (sorry mama's, kans bestaat dat de t-shirts dat NIET gewoon worden :P ). Alles is nog steeds goed met de buikjes, buiten dat we alletwee niet zo heel goed kunnen gaan. Daarnaast had ik een tijdje nogal wat uitslag aan mijn bovenarmen, maar die is al weg aan 1 arm en bijna weg aan de andere! Hoogstwaarschijnlijk van het zweten in Sigiriya of van de homestay waar we zijn gebleven (beestjes?).

Onze job is lichtjes veranderd, nu moeten we een database maken van afgelopen projecten en hun afloop om in een boekje te gieten over de NGO. En dit wordt dan ook gebruik voor de nieuwe website. Al hebben we vandaag vrijaf genomen, we kunnen eventjes niet voort :P

Vorige week zijn we wel om ons residentie visum gegaan. We hadden afgesproken om 8.30, ze zijn ons dan binnen de Sri Lankaanse Twee Uurtjes komen halen (om 10u) en hebben we de bus genomen naar Borella (dichtbij Colombo). Hier hebben we dan ettelijke uren moeten wachten tot onze begeleider het in orde had. Op deze moment hebben we geen paspoort en enkel 2 papiertjes om te bewijzen wat ons paspoort is :) Als dat maar goedkomt! We waren terug om 15.30. Om dus gewoon een papier in te vullen en een papier terug mee te krijgen ja. Normaal gaan we deze donderdag terug om onze paspoorten met visum terug te krijgen.

We hebben wel goeie plannen :) 17 oktober zijn Bryan en ik twee jaar samen en we gaan dat weekend naar Unawatuna, een mooi strand en dichtbij Galle, een trekpleister van Sri Lanka. We hebben een heel mooi hotelletje geboekt!

Als het even kan gaan we daar snorkelen, duiken, genieten van een mooi strand en van de cultuur :)

Dit is het voor zover ik weet, updates komen nog wel!

Ayubowan!
    Bryan & Magali

----

Nog wat woordjes:

Nee dat is te duur! - "Neih! Gaahne wédi" (g van garcon)
    Geen leugens vertellen! - "Boeroekiya népa!"
    Dat is pikant! - "Maare deviyé!"

Dambulla & Sigiriya

September 27, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 31 °C

Dagen met buikkrampen: Bryan 0, Magali 4
    Aantal liters gezweet vandaag: 10+
    Aantal uren geslapen vannacht: 4

Vanochtend kwam het busje om 4.30 ons oppikken. We zijn er dit weekend namelijk op uit getrokken met een aantal AISECers. Eerste halte was Dambulla met zijn beroemde grottempels. Dit was zeker de moeite, en de klim naar boven evenzeer. Mooi uitzicht, mooie beelden en rotsschilderingen en vele aapjes.

Hierna zijn we gaan lunchen aan Sigiriye. Dit was jammer genoeg maar zozo. De Sigiriya rots en het fort daarentegen waren zeker de moeite. De klim was (zacht uitgedrukt) stevig. Maar toen we na een aantal out-of-body experiences boven stonden, was het zicht adembenemend.

Daarna zijn we gereden naar de homestay, een simpel verblijf maar wel in orde. We zitten momenteel op ons avondeten te wachten. Morgen staat Anuradhapura op de planning.

Bij deze al enkele foto's!

Groetjes!
    M & B

De eerste werkweek

September 24, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 30 °C

De eerste week is voorbij gevlogen!
    De eerste dagwerden we er ineens ingesmeten, we kregen 's morgens een papiertje en een usb en moesten aan het werk. We hebben ons de eerste dag ingewerkt wat betreft de ngo en de projecten. De dag erna zijn we bedrijven beginnen oplijsten om te contacteren. De dagen hierna zijn we hiermee voortgegaan. We hebben een concept mail opgemaakt en zijn die beginnen rondsturen, totnogtoe zonder effect of antwoord.

We hebben al wel eens samen gekookt met een kerel (ook 23) die hier werkt als accountant. De taalbarrière is groot maar het is een sympathiek jong. Hij vergezelt ons ook vaak naar de winkel. Als we grote boodschappen willen doen, brengt den baas (Abey) ons met de auto.

Zondag was onze eerste vrije dag! We zijn naar de hoofdstad (Colombo) geweest met ons 2. Hiervoor hebben we het gevreesde openbaar vervoer genomen. Heeft ons het astronomische bedrag van 78 roepies gekost, of een halve euro voor ons 2 voor een trip van 20km. We zijn goed aangekomen. We zijn eerst naar het Nationaal Museum gegaan, waar de rijkgevulde geschiedenis van Ceylon uit de doeken wordt gedaan. Wat we onthouden: boeddha beeldjes en muurschilderingen van vrouwen met dikke tieten (ge gaat me niet zeggen dat die echt zijn zenne!).

Erna zijn we iets gaan drinken en eten in een gruwelijke hipster koffiebar, gelukkig zijn de prijzen hier milder dan bij ons. Was lekker op de koop toe!

Daarna hebben we een tuk tuk genomen naar het noorden van de stad, om daar de klokkentorens te bezichtigen en Pettah, een volkse wijk waar veel marktjes zijn. Omdat het zondag was, was er weinig te beleven.

Dan weer de tuk genomen naar Galle Face, het deel van de stad aan de zee. We hebben hier even vertoefd op de dijk met de zeebries tussen onze tenen. Omdat het begon te schemeren hebben we beslist om nog een laatste tempel te bezoeken. Deze was heel mooi maar betalend. We hebben hem dan maar langs buiten bewonderd.

Toen we eventjes gingen zitten kwam ik op het idee om Bryan te trakteren op een etentje voor zijn verjaardag de dag erna. We hebben een reservatie gemaakt bij the Lagoon, een van de beste restaurants in Colombo.
    En dit was ook echt het geval. Het restaurant was gevestigd in een poepchic hotel, the Cinnamon Grand. De bediening was enorm vriendelijk en het eten en de wijn verrukkelijk.
    Het is grappig dat we in België gewoon studentjes zijn en hier zouden kunnen leven als koningen :P

Daarna zijn we met een taxi van het hotel naa huis gegaan, ook dit aan een zeer schappelijke prijs.

Maandag zijn we begonnen met organisaties, ambassades, fondsen op te lijsten en vrijwilligersorganisaties te contacteren. Dinsdag hebben we een concept uitgewerkt voor de nieuwe website (redelijk badass, al zeggen we het zelf!), en een facebooken twitter account geopend. Vandaag laatste bedrijven gecontacteerd en vanaf morgen proberen weer meer informatie in te winnen. Dit is belangrijk omdat de meeste applicaties voor fondsen redelijk uitgebreid zijn, en wij weten te weinig.

Na het werk zijn onze voornaamste activiteiten: chillen in de airco, serie kijken, naar de winkel en/of eten gaan halen, serie kijken en op tijd gaan slapen.

Eergisteren en vandaag hebben we de was gedaan (heb ik de was gedaan, bryan heeft beetje meegeholpen), met de hand. Is toch eens iets anders! En we hebben gekookt voor Eranda, spaghetti met broccoli, wortel en kip en pastasaus. Bryan dacht het toch maar lekker pikant te maken, maar nog was het niet pikant genoeg voor Eranda.

Voor de rest nog niet teveel gebeurd! We houden jullie op de hoogte. Foto's volgen nog

Finale accomodatie + ontmoeting met NGO

September 16, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 29 °C

Aantal kakkerlakken een gruwelijke dood geschonken: 1
    Dagen zonder last van onze buik: Magali 4, Bryan 2
    Aantal afgereden spiegels, bijna voor eeuwig verloren in het chaotische verkeer: 1

Gisteren zijn we dus nog naar een park in Colombo geweest. Dit was een moerassig gebied aan de rivier, dat ze hebben heraangelegd met een mooie boulevard. We zijn daar roast paan gaat eten met Tharinduni, haar mama en zus en met de Duitse EP, Sebastian. Was een vriendelijke kerel. Hierna zijn we 's avonds terug naar het hotel gegaan en hebben we gewoon een filmpje gekeken.

Vanmorgend is Tharinduni ons komen halen om naar de NGO te gaan. We zijn ook hier vriendelijk ontvangen. We hebben info gekregen waar de organisatie zich mee bezig houdt en wat wij ongeveer gaan doen. Morgen is onze eerste werkdag. We zullen moeten werken van 8u tot 17u, ook op zaterdag. We gaan vooral hier op het hoofdkwartier moeten werken, maar zullen ook uitstappen maken met de NGO. Daarnaast zullen we ook met een of meerdere andere projecten van AIESEC uitstappen maken. Hier hebben we nog niet zoveel info over gekregen. Tenslotte gaan er ook evenementen worden georganiseerd met andere projecten waarbij we oa stranden zullen opruimen.

Morgen krijgen we een voorraad Bollywood films, we kijken er naar uit!
    ------------------------------------------------------

Singalees voor dummies (fonetisch)
    Ayuboan: letterlijk 'ik wens u een lang leven', een formele begroeting

Stoetie: dank u

Ja: ow
    Nee: neih

Weeral een nieuwe accomodatie

September 15, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 29 °C

Pikantheid: 2.5/10
    Aantal muggebeten: 8

Vanavond blijven we in het Field View hotel, een beetje verder van Tharinduni's huis. Zij kent de eigenaar. Het is proper en wel mooi. Natuurlijk een beetje basic. Vanavond ontmoeten we een andere EP uit Duitsland, Sebastian, en een ander lid can AIESEC uit Sri Lanka, Nishel. Vanavond gaan we met z'n allen naar het park!Read more

Nieuwe accomodatie

September 14, 2014 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 29 °C

Aantal keer gevreesd voor ons leven in het verkeer: toch zeker 3 à 5. Vandaag iemand met een L zien rijden, medelijden was instantaan.
    Dagen zonder diarree: 3!
    Aantal kilo dat we gaan bijkomen: waarschijnlijk 5

Gisteren hebben we de deelnemers (EP's) van een ander project ontmoet, we zijn in hun huis gebleven de voorbije dagen, maar zij waren op uitstap. We hebben eventjes gepraat, maar het was hun laatste avond samen dus zijn we maar op tijd gaan slapen zodat ze nog konden genieten van elkaars gezelschap.

Vanmorgend zijn we iets later opgestaan als anders, tegen 9 uur. Een zware jetlag lijken we zeker niet te hebben. Na het opruimen en inpakken is er om 11 uur een chauffeur gekomen om ons ergens anders naartoe te brengen. We dachten onze uiteindelijke accomodatie, maar vanavond blijven we bij Tharinduni slapen, een deelneemster van ons project uit Sri Lanka. Het is een heel mooi en groot huis en we hebben een mooie gastkamer gekregen met badkamer zelfs! Ze zijn nu het avondeten aan het klaarmaken.
    Ze hebben 4 honden waarvan twee puppies :) Overal waar we komen worden we supervriendelijk ontvangen en geholpen!
    Ik denk dat we vanavond nog ergens heen gingen, maar ben niet zeker waar naartoe. We zien wel! Als dit alles een voorbode is van hoe onze tijd hier gaat zijn, zie ik het helemaal zitten! Het eten is hier ook superlekker. Al hebben we ons nog niet gewaagd aan pikant eten...

Wordt vervolgd!