Joined October 2017 Message

Oakland Lodge

February 16, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 28 °C

In een poging om de stortregen te ontvluchten kom ik op een camping terecht met zeer goede voorzieningen, waaronder hot tub en gemeenschappelijke keuken,zodat t goed uit te houden is , en de volgende dag lijkt t ergste voorbij
    Dan dus even een uurtje strand en zon gepakt.Helaas verder niet stabiel weer, dus stel ik mezelf de vraag : ga ik nu km’s maken naar Coromandel ?Ik besluit om onderweg vaak te stoppen op mooie droge plekken, zoals de Blue Springs, en t op deze manier wel uit te zitten. Woensdagochtend de auto ingeleverd, en naar t hostel. Aangezien ik erg moe ben besluit ik maar om s middags met een kayak door de baai te struinen😂, wat ook qua uitzicht niet heel spectaculair word. S avonds met een dutchie bij t Indiaas restaurant een goede curry gegeten, en dan heerlijk mijn bed in.
    Laatste 2 dagen Auckland verkent te voet, heerlijk weer, stalen kuiten gekweekt en in de lodge leuke gesprekken gevoerd met minstens 6 nationaliteiten.
    Nu de middagvlucht terug naar Aus, dus mijn dag is 3 uur langer vandaag.

Wet Wet Wet

February 13, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 24 °C

T rondje voert langs de oostkust, vanwaar je steeds zicht hebt op Mt Taranaki. Overal stuit je op rainforest tracks, watervallen en suspension bridges.
    Er zijn niet veel gratis kampplekken, waardoor de bestaande wat overcrowded, maar wel gezellig zijn.
    Zaterdagavond aan mogen schuiven bij Mieke en Paul, een comfortabel bed en een Maori tour in de ochtend door Paul.
    Ondertussen komt t water continu uit de lucht vallen, t vraagt wat gewenning, maar aangezien t s morgens al 25 graden is, kan ik met de biozeep er heerlijk in douchen 👍

Hot and Cold springs

February 8, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 15 °C

Dinsdagmorgen de huurauto opgehaald in Auckland NZ. Tijdens de vlucht van buurvrouw tientallen tips gehad, en daardoor en de weersverwachting al snel t rondje uitgedacht : eerst naarRoturua, adrenaline centrum van NZ, maar te moe om er echts iets te willen doen: kampplek bij een meer gevonden, en over de hotpools en DE NZ hike gehoord: Tangariro track. Dat zorgt dus voor een vol programma , de hike doe ik niet geheel, maar ben toch 4 uur onderweg, en alleen al de rit erheen en vandaan is heel indrukwekkend!
    De hotpool en thermal wonderland de dag ervoor waren ook heel bijzonder en qua temperatuur op de andere kant van de schaal