robertouthere

Joined October 2017Living in: South Holland, Netherlands

Flying out !

May 10, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

Het is uiteindelijk tijd om hier gedag te zeggen, nog even tijd voor wat typisch Australische zaken : zwarte zwanen, Jacobs Ladder in Kings park met de fanatieke jogs, en wanneer ik met Arja naar de familieboerderij rijd, een mijntruck die over de weg vervoerd wordt. Op de farm ( 2700 acre) 40 km van Perth al snel weer t outback gevoel te pakken. Hier een mooie laatste dag doorgebracht voordat ik me vanuit Perth in 20 uur naar Schiphol laat vervoerenRead more

Fremantle/ Rottnest island

May 7, 2018 in Australia ⋅ ⛅ 19 °C

In de buurt van Perth aangekomen, besluit Arja op familiebezoek te gaan, dus scheidden onze wegen even, maar ze heeft wel goede tips, waardoor ik in Fremantle beland. Deze plaats heeft o.a een VOC geschiedenis, met bijbehorend wreck museum, en op 20 minuten varen Rottnest eiland. Ik verblijf daar een dag ( snorkelen, fietsen, en quokka’s ontmoeten). 3e dag een uitgebreide tour door de Fremantle prison ( waar ooit 1000 man en 200 vrouwen vastzaten). Het hostel is een oude brandweerkazerne, en de stad ligt erg mooi in de baai. Zondag neem ik de ferry door de Swan River naar Perth, en vlakbij de kade komen 4 dolfijnen poolshoogte nemen.
    Nog maar enkele dagen te gaan....

Westkust

May 1, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 19 °C

We blijven westwaarts gaan, en wisselen de fraaie baaien af met een klim van Mount Frankland, wat stevig wandelwerk in de Gumtree bossen en stops in verschillende

Silica white sand

April 26, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 17 °C

Vanuit Esperance rijden we naar Cape le Grand NP, via een doenlijke zandweg komen we bij Dunns Rock, een paradijselijk wit strand,en blijven hier 2 nachten. Vertier bestaat uit surfen met de bodyboards, zandduinen afstuiven en de horizon afspeuren voor dolfijnen : met resultaat! De weg uit het NP beklimmen we Frenchman’s peak, met prachtig uitgeholde rotsformaties. Langzaam bewegen we ons richting Perth, met veel hobbelige unsealed roads. De piepjes en rammeltjes in de nieuwe camper lossen we dan meteen 1 voor 1 op.
    De natuur is zeer afwisselend en opnieuw vinden we prachtige overnachtingsplekken, als bonus warmt t weer flink op: vandaag 26oC...

1000 KM verder.....

April 22, 2018 in Australia ⋅ ⛅ 24 °C

Na een stop bij de kliffen vinden we een prachtige plek in Nullabor NP. Een uitgestrekte vlakte met een pittige afdaling naar het strand, en zandduinen. De camper is goed voorzien van verse waar, dus we kunnen t goed uithouden, maar realiseren ons dat 15 km verder we vanwege quarantaine regels alle fruit en groenten moeten weggooien. De oplossing is nog een dag op de plek te blijven. Met een lege koelkast rijden we WA binnen, zetten de klok 1,1/2 uur achteruit en maken een hoop km’s tot de zon ondergaat. De volgende dag beklimmen we een bergtopje bij een farmstation, waarna we Norseman bereiken voor een lunchstop en vers water.
    Esperance, de enige grote stad hier met een flinke supermarkt, bereiken we juist voor zonsondergang.
    Tijd voor wat rust!

Outback trails

April 17, 2018 in Australia ⋅ 🌙 17 °C

Vanuit de Flinders rijden we de via de dirt road naar Mt Ive outback station. De omgeving is prachtig, met continu wisselende kleuren, met als toppunt de spierwitte zoutmeren in het rode land. S’ochtends start met een run/ mountainbiketochtje de berg op:
    Ik moet met fiets afhaken, maar Arja komt hardlopend de rotsige trail op ...
    Volgende stop is Cactus Beach, een surfspot met mooie kliffen en hoge zandduinen. Vandaar is het 1 rechte lijn westwaarts. bij Nullabor roadhouse

Flinders en Hawker range

April 15, 2018 in Australia ⋅ ⛅ 28 °C

Voor de route naar Perth en het echte kilometervreten begint starten we met een 2 hikes in de Flinders Range. 1 ervan is een tocht door de “narrows”, een prachtige smalle gorge. We vinden 2 dagen achter elkaar ook mooie nachtspots met uizicht. Vervolgens een verblijf bij een roadhouse ( Cradock Hotel) met pubfood, en een interessante eigenaarRead more

Trip to the West

April 10, 2018 in Australia ⋅ 🌙 10 °C

Na enkele dagen Sydney een korte vlucht naar Adelaide, en bij Arja (waar ik in januari al verbleef )de camper ingepakt. Haar plan is een trip rond Australië het komende jaar, en ik heb afgesproken de 1e maand met haar mee te reizen. In Adelaide nog een ochtend de botanische tuin bezocht : prachtig ! Doel is de komende tijd Perth via de Nullaboor outback. Ondertussen de 2e dag verblijven we bij de Murray rivier ( is echt 1 van mijn favoriete plekken geworden in AUS) , 38oC, en we doen sloom/ rustig aan.Read more

It was a ferry nice ride!

April 5, 2018 in Australia ⋅ 🌙 21 °C

19000km verder afscheid genomen van de Honda, een laatste afscheidsrit door t Royal Nat Park onder Sydney, en overgestapt op de ferry, die veel highlights op een fijne manier verbindt: Manly Beach, Cockatoo Island, Watson Bay. Ook de Coogee walk gedaan met een snorkelstop in de mooiste baai: Gordon’s Bay. Foto 2 is de beroemde Iceberg Rockpool, zo genoemd vanwege de witgekalkte rotsen.
    Morgen een vlucht van 2 uur naar Adelaide, vanwaar ik maandag start op opnieuw een trip door de outback.....

Sydney harbour view

April 1, 2018 in Australia ⋅ ☀️ 27 °C

Na de 4 WD trip moet alles goed gereinigd worden : auto, kleding, en ikzelf. Ik vind een goede snorkelstek in de buurt van Newcastle, waar ik bij een duik in een rotskloof oog in oog sta met een flinke rog. Commentaar van de lokale vissers “ you know how Steve(Irwin) died?....
    t avontuur gaat verder, ik ontdek weer prachtige overnachtingsplekken zoals Bouddi beach( foto 3) en bij fantastische watervallen in de buurt van Sydney.
    Ondertussen Pasen, dus wel extra druk op de campsites. De drukte ook opgezocht bij het Lunapark en Manly beach aan de noordkant van de stad.
    Plan is nu de Honda te verkopen.. Sydney verder te ontdekken, en dan weer naar Adelaide voor t laatste avontuur van mijn reis...

Never miss updates of robertouthere with our app: