• Day 23

Bulbjerg, ainuke kivi kalju Taanis

July 19, 2019 in Denmark ⋅ ☁️ 16 °C

Täna on Indreku sünnipäev, seda ei juhtu iga päev! Palju õnne!

Täna magasime Kadriga päris kaua, eilne pikk sõit Hamburgist väsitas ilmselt ära. Jõudsime lõuna paiku sellisesse kohta nagu Bulbjerg. Kui muidu on Taani päris lame ja sile, siis põhja pool läheb kronalisemaks. Midagi hiiglasliku pole, aga selline kuppelmaastik nagu mullikile oleks maakoore all.

Bulbjerg on Põhja-Jüütimaa ainus lubjakivi kalju. Kuna linnud, inglise keelse nimega kittiwake, pesitsevad ainult kaljudel, siis on see ka ainus pesitsemiskoht Taani sisemaal. Meile tundusid need linnud kajakad, aga tegelt on nad ikka natuke teised.

Kuna terve Taani läänerannik lõunast põhja on täis maailmasõjaaegseid punkreid, ei olnud ka Bulbjerg erinev. Üleval 47 meetri kõrgusel oli maa sisse ehitatud punker, kus oli hea lai piiluava millest avanes lai vaade kaugele merele. Tänasel päeval oli selles punkris valgustus ja piirkonda tutvustavad plakatid.

1500-ndate aastate keskpaigast kuni 1800. aastate lõpuni olid Thy ja Hanherredi piirkonnad hädas liivaga. 1890 alustati luidete metsastamist, et peatada liiva triiv. Viimastel aastatel on luidetele istutatud hästi erinevat liiki puid, et rikastada piirkonna mitmekesisust. Praegu nägi see igaljuhul juba päris äge välja.